۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۴:۰۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85564365
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زلنسکی مدعی شد : جنگ به خاک روسیه کشیده شد

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۴:۰۰
کد خبر: 85564365
زلنسکی مدعی شد : جنگ به خاک روسیه کشیده شد

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای اولین بار از نفوذ نیروهای این کشور به خاک روسیه سخن گفت و ادعا کرد که "جنگ به قلمرو مهاجم» کشیده شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی شنبه شب در سخنانی با اشاره به اولکساندر سیرسکی فرمانده ارتش اظهار کرد که وی «چندین بار درباره تحولات خط مقدم جنگ و اقدامات ما و کشاندن جنگ به خاک مهاجم گزارش داده است.»

رئیس جمهور اوکراین افزود: از تمام واحدهای نیروهای دفاعی برای تحقق این مساله تشکر می‌کنم.

زلنسکی تصریح کرد: اوکراین ثابت کرده است که می‌تواند عدالت را برقرار کرده و دقیقا همان فشاری را که لازم است بر مهاجم وارد کند.

خبرگزاری تاس شنبه در بحبوحه حمله اوکراین به خاک روسیه گزارش داد که مسکو بیش از ۷۶ هزار نفر را از مناطق هم مرز با اوکراین در منطقه «کورسک» تخلیه کرده است.

خبرگزاری رویترز نیز نوشت که در بحبوحه بزرگترین حمله اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۰)، مسکو در حال مقابله با هزاران سرباز اوکراینی در عمق ۲۰ کیلومتری در کورسک است.

از سوی دیگر، مسکو شنبه سازوکار امنیتی گسترده‌ای را در سه منطقه مرزی این کشور از جمله کورسک، بریانسک و بلگورد که مساحتی تقریبا ۹۲ هزار کیلومتر مربعی را تشکیل می‌دهند، اعمال کرد.

منطقه کورسک روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) هدف حمله گسترده اوکراین قرار گرفت. سامانه پدافند هوایی روسیه ۲۶ هواپیمای بدون سرنشین و چندین راکت را در آسمان این منطقه سرنگون کرد. در جریان این حمله پنج نفر نیز کشته شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه (۱۷ مرداد) حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه کورسک را محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

پوتین تصریح کرد که اوکراین در حال گلوله‌باران بی‌رویه ساختمان‌های غیرنظامی، مسکونی و آمبولانس‌ها با انواع سلاح‌ها از جمله موشک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha