تاکید سردار رادان بر نقش رسانه‌ها در مدیریت اجتماعی و ارتباط با مردم

تهران - ایرنا - فرمانده کل انتظامی کشور به نقش رسانه‌ها در مدیریت اجتماعی و ارتباط با مردم تاکید کرد و گفت: پلیس امروز می‌داند و آگاه است که با قلم رسانه و خبرنگاران جامعه را به سمت امنیت و ذهن مردم را به سوی آرامش هدایت کند.

سردار احمدرضا رادان روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در فرماندهی کل فراجا برگزار شد، اظهار داشت: خبرنگاران انسان‌هایی باهوش، مسئول و توانمند و فهیم هستند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران خطاها و کاستی‌ها را به سرعت شناخته و درک می‌کنند، افزود: خبرنگاران با شجاعت خود را به تمامی دریاهای متلاطم زده و می‌توانند شرایط جامعه و مردم کشور را بهتر درک کنند.

سردار رادان با بیان اینکه خبرنگاران وجدان جامعه را به تلاطم نمی کشانند، گفت: خبرنگار واقعی جامعه را به سمت هیجان نمی‌برد و منافع ملی را قربانی تیراژ نمی‌کند.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: به طور طبیعی در سازمانی به بزرگی پلیس که در تمام شریان جامعه نقش دارد حتما تکانه‌هایی وجود دارد اما سهم آن نسبت به خدمتی که ارائه می‌دهد بسیار ناچیز است.

وی با تاکید بر اینکه نباید در حوزه انتظامی و امنیت غفلت شود، افزود: به طور حتم پلیس نسبت به این غفلت آگاه است که می‌توان از طریق رسانه بر اغلب آن فائق آمد زیرا رسانه نقش بزرگی در مدیریت اجتماعی و ارتباط با مردم دارد.

سردار رادان با بیان اینکه پلیس ۴۰ ماموریت بر عهده دارد که بالاترین سطح در میان نیروهای مسلح است، افزود: در هر حوزه ماموریتی چندین بُعد خدمات است و این پلیس جمهوری اسلامی را متفاوت از تمام پلیس جهان می کند.

فرمانده کل انتظامی کشور به کمبود و محدودیت نیروی انسانی در پلیس اشاره کرد و گفت: اکنون به ازای هر هزار نفر پنج پلیس داریم که با احتساب مرزبانی این عدد به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه پلیس در سال گذشته ۹۳ شهید تقدیم مردم و نظام کرده است، افزود: این شمار شهید جدا از شهدای مبارزه با گروه های تروریستی است و حتی پلیس در حوزه راهور هم شهید داده که در هیچ جای دنیا مثال ندارد.

سردار رادان با بیان اینکه الگو و مبانی پلیس ارزش های دینی است که از دیگر پلیس های دنیا جلوتر هستیم افزود؛ خوشبختانه پلیس با استعاند از ولایت و ارزش های اسلام از مبانی اخلاقی برخوردار است که نمونه ندارد.

وی با بیان اینکه نباید اقتدار پلیس شکسته شود افزود: خدشه به یک جنبه از اقتدار پلیس دیگر حوزه ها را نیز خدشه دار می‌کند. سردار رادان تاکیدکرد که پلیس به دنبال هوشمندسازی است که در اربعین تجربه خوبی در حوزه هوشمندسازی به دست آوردیم و ایستایی زیر ۵ ثانیه نتیجه عملیاتی استفاده از مدل هوشمند سازی است.

وی به دیپلماسی انتظامی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در هر کشوری وارد شدیم بالاتر از پروتکل و دستورالعمل ها عمل‌کرده و ارائه دادیم.

فرمانده فراجا با بیان اینکه در حوزه قانون باید به دنبال قانونگذار رفت و باید در متن قانون تکیه کرد و افزود: حجاب قانون بوده و پلیس تنها مجری قانون است.

سردار رادان با بیان اینکه برخی از موضوع کشف حجاب به دنبال برهنگی و از برهنگی به دنبال عریانی هستند که پروژه ای برنامه ریزی شده است، تاکید کرد: موضوع کشف حجاب کاملا مسئله اجتماعی است و پایه انتظامی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع رعایت حجاب در جامعه هنجارهایی وجود دارد، افزود: حجاب موضوع اجتماعی هنجار بوده و باید و نباید دارد که نیازمند مداخله مجری قانون‌ دارد.

به گفته او، برای کاهش سطح انتظامی موضوعات اجتماعی باید رسانه ها وارد شوند و وگرنه موضوعات اخلاقی به زودی پشت در خانه همه ما چنبره خواهد زد.

فرمانده کل انتظامی با تاکید بر اینکه در حوزه حجاب به دین و اسلام کاری نداریم و باید همه پابند قانون باشیم، افزود: همه باید به قانون پایبند باشند و این مسئله برای کسی استثنا ندارد.

سردار رادان با بیان اینکه سالانه ۱۹ هزار نفر در تصادفات کشته می شوند، افزود: این میزان تلفات به اندازه یک جنگ است و تمامی آن ناشی از عدم اهتمام به قانون است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه موضوع حجاب قانون است و باید به آن عمل شود افزود: باور داریم باید در این مسئله کار فرهنگی و اجتماعی انجام شود که فقط از رسانه ها ساخته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha