تعامل مرزنشین و مرزبان بزرگترین سرمایه مرزبانی اردبیل است

اردبیل - ایرنا - فرمانده مرزبانی استان اردبیل با بیان اینکه بزرگترین سرمایه ما هماهنگی مرزنشین و مرزبان است، گفت: تمام مرزهای ایران اسلامی به برکت خون مقدس شهدا امن است ولی در استان اردبیل علاوه بر خون مقدس شهدا، تعامل مرزنشینان و مسئولان با مرزبانان باعث شده مرزهای این استان از امن‌ترین مرزهای کشور باشد.

به گزارش ایرنا ، سردار سیدشاهین اسمعلی روز یکشنبه که به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری اردبیل حضور یافته بود با اشاره به تفاوت‌های بین امنیت و احساس امنیت اظهار کرد: امنیت در استان اردبیل در سطح بسیار بالایی است به طوری که در رودخانه مرزی بالهارود و نقطه صفر مرزی شاهد هستیم که روستاییان و اهالی منطقه به راحتی در نزدیکی مرز و در امنیت کامل زندگی و فعالیت کشاورزی می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۳۶۹ کیلومتر مرز استان اردبیل در ۲ اقلیم بسیار متفاوت واقع شده است و این شرایط در هیچ منطقه‌ای وجود ندارد ، طوری که در شهرستان پارس‌آباد که تنها ۱۰۰ متر بالاتر از سطح دریاست و شرجی بسیار بالایی وجود دارد سربازان ما در دمای بالای ۴۵ درجه خدمت می‌کنند و از سوی دیگر در ارتفاعات گرمی و نمین و رضی در زمستان دمای هوا در فصل زمستان به ۳۰ درجه زیر صفر می‌رسد.

سردار اسمعلی با اشاره به سطح بسیار مطلوب امنیت در مرزهای استان اردبیل افزود: مقام معظم رهبری در سفری که در سال ۱۳۷۹ به این استان داشتند، در شهرستان گرمی فرمودند مرز ناموس است و به مسئولان می‌گویم اگر می‌خواهید محرومیت را ببینید گرمی را ببینید ، در عین حال ببینید مردم این منطقه در اوج محرومیت چطور مرزبانی کردند.

وی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه ما هماهنگی و تعامل مرزنشین و مرزبان است، گفت: تمام مرزهای ایران اسلامی به برکت خون مقدس شهدا امن است ولی در استان اردبیل علاوه بر خون مقدس شهدا تعامل مرزنشینان و مسئولان با مرزبانان باعث شده مرزهای استان اردبیل از امن ترین مرزهای کشور باشد.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل یادآورشد: امروز به برکت انقلاب اسلامی همه نقاط مرزی استان از نعمت گاز و خدمات شهری بهره‌مند هستند. البته اینها ناقض محرومیت منطقه نیست نیست چرا که اساسا لفظ مرز توام با محرومیت است.

تعامل مرزنشین و مرزبان بزرگترین سرمایه مرزبانی اردبیل است

شایستگی نظامی نیروهای مرزبانی در اردبیل در حد اعلی است

سردار اسمعلی اضافه کرد: شایستگی نظامی و مرزی نیروها در ۳۶۹ کیلومتر مرزهای واقع در استان اردبیل و در بیش از ۱۰۰ واحد مرزی در حد اعلی است ، علاوه بر این اشراف اطلاعاتی و تجهیزات پیشرفته تولید داخل و اقدامات فنی انجام شده هم نقش در سطح بسیار مطلوبی وجود دارد اما شاه بیت امنیت و احساس امنیت تعامل با مرزنشینان و مردم است.

وی در ادامه گفت: اینکه مقام معظم رهبری به مسئولان توصیه کردند در مرزها حضور داشته باشند در استان اردبیل نمود عینی دارد ، طوری که آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان چند بار در بین مرزبانان حضور یافتند و پیگیر موضوعات هستند ، علاوه بر این مسئولان سیاسی و استاندار هم ارتباط بسیار خوبی با مرزبانی دارند و همه اینها باعث شده است مرزهای استان امن و آرام باشد.

خبرهای ایرنا دقیق و مستند است

فرمانده مرزبانی استان اردبیل با اشاره به همکاری‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی با مرزبانی اظهار کرد: خبرهایی که ایرنا منتشر می‌کند متقن و مستند است و حتی در جاهایی که اینترنت نیست در مناطق کوهستانی ایرنا با پیامک‌های خبری به رسالت خبری خود عمل می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha