استاندار: توزیع سوخت در هرمزگان ۱۸ درصد کاهش یافت 

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان، تخصیص سوخت براساس حجم انجام پروژه‌ها و صدور برخط بارنامه‌ها را ۲ طرح ابتکاری استان برای کنترل قاچاق سوخت دانست و گفت: این امر موجب جلب کاهش ۱۸درصدی توزیع سوخت در استان شده است.

به گزارش ایرنا از اداره‌کل روابط‌ عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی شنبه شب در نشست با اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی هرمزگان با اشاره به موضوع سوخت، اظهار کرد: در حالی که مصرف سوخت در سطح کشور با افزایش روبرو است اما سوخت توزیعی در استان هرمزگان ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی تخصیص سوخت براساس حجم انجام پروژه‌ها و صدور برخط بارنامه‌ها را طرح ابتکاری هرمزگان برای کنترل قاچاق سوخت معرفی کرد و افزود: در حال حاضر سوخت به خودروهای حمل و نقلی به صورت یک جا تخصیص داده نمی‌شود بلکه خودروی دارای بارنامه باید در مسیر تدریجی سوخت‌گیری کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه روزانه ۱۰ میلیون لیتر سوخت در هرمزگان توزیع می‌شود، عنوان کرد: ۲۰ درصد قاچاق سوخت استان مربوط به بنزین است که به صورت زمینی قاچاق می‌شود و ۸۰ درصد نیز قاچاق دریایی گازوئیل است.

۲۰ درصد قاچاق سوخت در هرمزگان مربوط به بنزین بوده که به صورت زمینی قاچاق می‌شود و ۸۰ درصد نیز قاچاق دریایی گازوئیل است.دوستی، اختلاف قیمت سوخت در کشور با قیمت بین‌المللی را یکی از عوامل جذابیت قاچاق سوخت معرفی و عنوان کرد: بسیاری از مشاغل مانند کوره‌های آجرپزی و واحدهای تولید زغال به طور الزامی به شبکه گاز متصل شده‌اند که تاثیرگذاری بسیاری داشته است.

وی همچنین با اشاره به حمایت دولت از طرح‌های صنایع تبدیلی، ادامه داد: دولت نمی‌تواند به صورت مستقیم صنایع تبدیلی احداث کند اما آمادگی داریم زمین رایگان و تا ۹۰ درصد هزینه‌های احداث واحد تبدیلی را به مردم تسهیلات ارائه دهیم‌.

دوستی بیان کرد: هزار هکتار زمین قرار است در استان هرمزگان زیرکشت موز ببریم که این طرح در صورت اجرا ۵۰ میلیون دلار در هزار هکتار ارزش افزوده ایجاد خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha