افزایش ۶۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار

چابهار - ایرنا - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری بندر چابهار در چهار ماه نخست سالجاری ۶۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

قاسم عسکری‌نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: همچنین صادرات غیرنفتی رشد ۲۰ درصدی و شاهد افزایش ۴۲ درصدی ترانزیت و توسعه ترانشیپ کانتینر در بندر چابهار در این بازه زمانی بودیم.

به گفته وی با فراهم شدن امکانات و شرایط مناسب بندر چابهار علاوه بر افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری گروه‌های متنوع کالایی موجب توسعه رویه های گمرکی کالا از قبیل صادرات، ترانزیت و ترانشیپ کالا در این بندر شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان رشد مستمر صادرات غیرنفتی و توسعه عملیات کانتینری در ۲ سال گذشته را نتیجه اقدامات و فعالیت‌های مستمر اداره‌کل در توسعه بازار و بازاریابی و همکاری و هم افزایی با سایر دستگاه‌های دولتی و فعالیت بخش‌های خصوصی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های سرمایه گذاری در دست اقدام بخش خصوصی در بندر شهیدبهشتی چابهار در حوزه‌های نفتی و پتروشیمی شامل ساخت مخازن ذخایر نفتی، انبارش کالا، نگهداری از کالاهای اساسی مانند ساخت سیلو و ساخت پایانه خدمات لجستیکی است، بیان کرد: بخش خصوصی بازوی اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی برای عملیاتی کردن اهداف کلان در بندر شهیدبهشتی چابهار است و به عنوان شریک تجاری در مسیر تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور پا به پای سازمان بنادر و دریانوردی گام بر می‌دارد.

عسکری نسب تاکید کرد: در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی تمامی تلاش خود را به کار بسته تا در جهت تسریع ارائه خدمات به بخش خصوصی و همچنین تسهیل‌گری فعالیت‌های فعالان اقتصادی در حوزه دریایی و بندری گام بردارد و زمینه‌ساز اشتغال پایدار برای جوانان و به ویژه بومیان نوار ساحلی کشور شود.

افزایش ۶۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندر چابهار

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha