کنشگری خبرنگاران در بحران‌های توفان‌ سیستان ضرورت دارد

زابل - ایرنا - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: توفان‌ها در منطقه سیستان بسیار ویرانگرند و خبرنگاران باید به این مساله به صورت ویژه بپردازند، چرا که این پدیده باعث بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک همانند سل در بین مردم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود صالحی شامگاه شنبه در نشست خبری گرامیداشت روز خبرنگار که با اصحاب رسانه منطقه سیستان در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی زابل برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار، جایگاه خبر را در جامعه بسیار بالا دانست و اظهار کرد: روایت صحیح در جامعه باعث می‌شود تا مطالبه‌گری رونق گیرد و از اخبار کذب جلوگیری شود.

وی افزود: خبرنگاران امروز با روایت صحیح در جامعه باید امید آفرینی کنند، دستاوردهای نظام بویژه در حوزه بهداشت و درمان که اتفاقات بسیار ارزنده‌ای انجام شده را عنوان کنند تا امید در جامعه تقویت شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه از فضای سیاسی بدور هستیم و تنها به خدمت به مردم فکر می‌کنیم، تصریح کرد: تمام توان خود را بکار گرفته‌ایم تا رضایت مردم منطقه سیستان را در حوزه‌های بهداشت و درمان کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سرمایش و گرمایش بیمارستان امیرالمؤمنین علی(ع) زابل پایدار شده اما با توجه به قدیمی بودن سیستم نیازمند چهار چیلر جدید در این مجموعه هستیم که هزینه‌ای بسیار زیادی دارد و تمام توان خود را برای بهبود تاسیسات گرمایشی و سرمایشی بکار خواهیم برد تا دستگاه‌ها تعویض و تعمیر شوند و همچنین قطعی برق نیز در ناپایداری هوای بیمارستان تاثیرگذار و فشار زیادی بر چیلرها وارد می‌کند.

صالحی بیان کرد: با توجه به اینکه در بیمارستان شهدای شهرستان هیرمند هیچ‌گونه عمل جراحی انجام نمی‌شود، بخشی از کارکنان اتاق عمل این بیمارستان را به صورت موقت به زهک و زابل اعزام کرده‌ایم تا به بیماران خدمات ارائه کنند، این در حالیست که پس از جذب متخصص در مهرماه، این نیروها به بیمارستان شهدای هیرمند باز خواهند گشت.

وی با بیان اینکه بزودی دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) نصب و راه‌اندازی خواهد شد، گفت: متاسفانه در فضای مجازی ماجرای نصب دستگاه کاملا وارونه تعریف شد که ممکن است باعث رنجش مردم عزیز سیستان شود، محل نصب آماده و براساس نوبت در هفته جاری نیروهای شرکت مربوطه جهت نصب به زابل خواهند آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha