نهضت احیا در خراسان شمالی؛ ۳۹ کارگاه به چرخه تولید بازگشت

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی گفت: این صندوق با پرداخت ۷۱۱ میلیارد ریال تسهیلات ۳۹ کارگاه غیر فعال و نیمه فعال را احیا و به چرخه تولید بازگرداند.

هادی رضازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این کارگاه های غیر فعال و نیمه فعال در استان ۲۰ واحد در بخش صنعت، ۱۶ واحد در حوزه کشاورزی و سه واحد نیز در بخش خدمات بوده است که با دریافت تسهیلات صندوق جانی دوباره گرفتند.

وی افزود: این واحد ها سرمایه های استان هستند که با مشکلاتی مواجه شده اند و با اجرای طرح نهضت احیا و تزریق تسهیلات برای سرمایه در گردش، تجهیز و به روز رسانی امکانات و سایر موارد به چرخه تولید باز می گردند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی خاطرنشان کرد: از مجموع کارگاه های احیا شده ۳۵ کارگاه فعالیت خود را آغاز کرده اند و چهار کارگاه نیز در مرحله تجهیز و نصب امکانات و تجهیزات هستند.

ایجاد ۳۲۵ شغل

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امسال با پرداخت تسهیلات برای ۳۲۵ نفر شغل ایجاد شد گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال وام در قالب ۲۸۶ پرونده به متقاضیان ایجاد کسب و کارهای خرد و کوچک و ایجاد اشتغال پرداخت شد که در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و سایر موارد بوده است.

رضا زاده تصریح کرد: این صندوق با جذب ۱۲۵ درصدی اعتبارات تبصره ۱۶ رتبه اول را به خود اختصاص داده است و همچنین در اعتبارات تبصره ۱۸ نیز با جذب ۹۵ درصد رتبه دوم کشوری را از آن خود کرد.

وی خاطرنشان کرد: این صندوق در سال گذشته با پرداخت ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۸۱۰ پرونده برای یکهزار و ۲۵ نفر شغل ایجاد کرده بود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان شمالی با بیان اینکه ۹۸ درصد طرح هایی این صندوق فعال هستند افزود: تنها حدود ۲ درصد طرح ها دچار انحراف شده اند که بازپرداخت تسهیلات پیگیری می شود.

وی "هر روستا یک محصول"، "روستای بدون بیکار" و "صندوق های خرد محلی" را از طرح های اشتغالزای این صندوق عنوان کرد و ادامه داد: تلاش شده تا تسهیلات در قالب این سه طرح به متقاضیان پرداخت شود.

به گزارش ایرنا، از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی ۲۷ درصد را جوانان تشکیل می دهند.

۴۴ درصد جمعیت خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha