داستان‌نویس‌های استان‌های شمالغرب در اردبیل گردهم می‌آیند

اردبیل - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل از برگزاری دوره آموزش داستان نویسی «اقلیم قلم» استان‌های شمالغرب با مشارکت خانه کتاب و ادبیات ایران از ۲۴ تا ۲۶ مرداد در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئوف موسوی روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز اردبیل به‌مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: این دوره آموزشی برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، قزوین، گیلان، البرز و اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد بود.

وی افزود: مهلت ثبت‌نام تا ۲۰ مرداد بوده و مدرسان صاحب‌نام و چهره‌های ملی حوزه داستان در این دوره آموزش سه روزه حضور خواهند داشت.

موسوی گفت: کارگاه‌هایی با محوریت تعریف بوم در داستان اقلیم‌محور، داستان اقلیمی آینده‌گرا، جذابیت‌های روایی اقلیم در داستان، آداب و رسوم، باور و افسانه‌های بومی در داستان اقلیمی تدریس خواهد شد.

وی ادامه داد: تعدادی از داستان نویسان شرکت‌کننده از سوی استادان، انتخاب و به دوره ملی جایزه جلال معرفی خواهند شد.

موسوی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و ارسال نمونه اثر به نشانی https://survey.porsline.ir/s/۲RQAeEG و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۸۱۱ یا با کارشناس واحد شعر و ادبیات داستانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تماس بگیرند.

موسوی با گرامیداشت یاد و نام شهید صارمی، خبرنگاران متعهد و صاحب قلم را افسران نبرد نرم در مقابل هجمه‌های فرهنگی و فکری دشمن و فعالیت رسانه‌ای برای تنویر افکار عمومی را نوعی جهاد تبیین و مجاهدت رسانه‌ای دانست.

وی با تکریم جایگاه همه رسانه‌های استان اردبیل و خبرنگاران ایرنا گفت: ایرنای مرکز اردبیل از مراکز پیشرو در اطلاع‌رسانی و گزارش به‌موقع وقایع و اخبار روز است.

به گزارش ایرنا ، شهید خبرنگار محمود صارمی سال ۱۳۴۷ در روستای چهاربره شهرستان بروجرد از توابع استان لرستان متولد شد و ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در عنفوان جوانی ۳۰ سالگی در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha