هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز به تولید آب شهرهای چابهار و کنارک اضافه می‌شود

زاهدان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت تولید آب شهرهای کنارک چابهار تا اوایل پاییز امسال، اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی روز یکشنبه در جریان بازدید مدیرکل نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب شرکت آبفای کشور از کارخانه آب‌شیرین‌کن بیان کرد: در حال حاضر برداشت آب از آبگیر ۱۲۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است که از این میزان ۴۴ هزار مترمکعب شیرین‌سازی می‌شود.
وی افزود: در راستای افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک و به منظور حل مشکل آب آشامیدنی ساکنان چابهار و کنارک، تا پاییز امسال هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت تولید آب اضافه می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این طرح با وجود بدهی حدود چهار هزار میلیارد ریالی پیمانکار در حال اجراست، ابراز امیدواری کرد: با اهتمام ویژه دولت به این استان در تخصیص اعتبار لازم، کل ظرفیت تعریف شده به میزان ۲۵ هزار مترمکعب تا پایان امسال وارد مدار شود.
وی تاکید کرد: لازم است با توجه به فرسودگی شدید خط انتقال از سه‌راهی منطقه آزاد تا سه‌راهی پلیس راه به طول ۱۲ کیلومتر، اصلاح و نوسازی این خط نیز با مساعدت در تامین اعتبار عملیاتی شود.

 بررسی میدانی روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب در جنوب سیستان و بلوچستان

 روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب حوزه جنوب سیستان و بلوچستان با حضور میدانی مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب کشور بررسی می‌شود.

هاشم خمر مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب کشور صبح امروز با همراهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، به منظور بررسی روند پیشرفت طرح‌های آب و فاضلاب جنوب این استان از طریق فرودگاه بین‌المللی کنارک وارد این استان شد.
هاشم خمر در سفر ۲ روزه خود، از کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک، پروژه خط انتقال آب‌شیرین‌کن، خط انتقال سد کهیر، ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب شهرستان‌های کنارک و چابهار بازدید می‌کند.
 بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه خط انتقال پسابندر، مجتمع‌ آبرسانی روستایی تلنگ، تصفیه‌خانه روستایی سد زیردان و مجتمع زیرمجموعه سد پیشین دیگر برنامه‌ مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های آب و فاضلاب کشور در جنوب این استان است.
 


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha