شهرداری منطقه ۲۲ تهران با ۴۰۰ نیرو در مرز خسروی به زائران اربعین خدمات ارائه می‌دهد

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده قرارگاه اربعین شهرداری منطقه ۲۲ تهران از اعزام بیش از ۴۰۰ نفر نیرو جهادگر به پایانه مرزی خسروی خبر داد و گفت: اکنون در مرحله اول ۲۰۰ نفر از نیروها در این پایانه مستقر شده‌اند و در مرحله بعدی نیز ۲۰۰ نفر دیگر برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به زائران حسینی اعزام خواهند شد.

مسعود نصرتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نیروها قرار است عملیات نظافت، تعمیر و مرمت سرویس‌های بهداشتی، رفت و روب محل تردد زائران از سه راهی نصرآباد تا نقطه صفر مرزی خسروی و همچنین محوطه مرز منذریه را پوشش دهند.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۶ دستگاه خودروی خدمات رسان نیز از ۲۰ مردادماه تا چهار روز بعد از اربعین در مرز خسروی مستقر شده اند که شامل آمبولانس، خودروی بازیافت زباله، خودروی جدول شور، جاروی بزرگراهی، واتر جت، موتور، وانت موتور و خودروی سنگین، فادر و خودروهای آتش نشانی و خاور مکانیزه پسماند است ضمن اینکه بازپیرایی فضای سبز و فضاسازی شهر قصرشیرین و رفت و روب معابر نیز در دست اقدام است.

شهردار منطقه ۲۲ تهران با اشاره به استقرار ۷۲۰ حلقه سرویس بهداشتی و دوش حمام در مسیر تردد زوار اربعین در اربعین سال گذشته گفت: با توجه به گرمای بی سابقه هوا و به لحاظ خدمات رسانی بهتر به زوار، استقرار دوش‌های حمام جهت نظافت هم زوار و هم کارگران خدمات شهری یکی از ملزومات مهم در بحث اربعین و پیاده روی است که با هماهنگی های لازم تلاش خواهد شد تا امسال سرویس های بهداشتی و حمام در این پایانه مستقر شود.

نصرتی با اشاره به اقدام های فرهنگی شهرداری منطقه ۲۲ تهران به عنوان معین استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین امسال از سه راهی نصرآباد تا پایانه مرزی خسروی به تعداد عمودهای مسیر تمثال شهدا و پرچم های مزین به نام مبارک ائمه (ع) و همچنین پرچم های جمهوری اسلامی ایران، عراق و حزب الله لبنان نیز با هدف حمایت از جریان مقاومت در مسیر مرز خسروی نصب شده است ضمن اینکه یک پرچم بزرگ با ابعاد ۶۰ در ۱۱ متری مزین به نام امام حسین (ع) به رنک مشکی در پایانه برافراشته شده است.

وی اضافه کرد: به واسطه اهمیت موضوع و خدمات‌رسانی بهتر به زائران حسینی، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خدمات‌رسانی گسترده‌ای در پایانه خسروی در قالب فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، خدمات شهری به همت جهادگران منطقه ۲۲ به اجرا در خواهد آمد که زائران یک زیارت ایمن، سالم و آسانی را داشته باشند.

به گزارش ایرنا؛ قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha