مسیل شهرک سرمایه‌گذاری خارجی آذربایجان شرقی در دست مطالعه است

تبریز - ایرنا - معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال جاری برای مطالعه مسیل شهرک سرمایه‌گذاری خارجی استان ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

«رحیم بابایی» روز یکشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح مطالعه و ساماندهی مسیل های بالادست این شهرک صنعتی برای جلوگیری از بروز خسارت به واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک در مواقع بارندگی و سیلاب اجرا می شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در سال گذشته به دلیل وجود معارض، متوقف شده بود، اظهار کرد: در اجرای این طرح سیل بند، کانال های انحرافی و سازه های رسوب گیر اجرا می شود و پیمانکار این طرح مشخص شده است و به زودی عملیات اجرایی آن شروع می شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای این طرح از سال های گذشته جزو مطالبات تعدادی از واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک صنعتی بود و با اجرای این پروژه مشکلات حدود ۱۰ واحد در معرض خطر سیل این شهرک مرتفع می شود.

بابایی، ادامه داد: عملیات اجرایی شهرک سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۱۳۸۳ با هدف توسعه صنعتی استان، اشتغالزایی و جذب سرمایه‌های خارجی در زمینی به مساحت ۲۶۰ هکتار آغاز شد و هم اکنون ۱۷۱ قرارداد در این شهرک واگذار شده و ۱۴۱ واحد از آن ها به بهره برداری رسیده است.

مسیل شهرک سرمایه‌گذاری خارجی آذربایجان شرقی در دست مطالعه است

تمام واحدهای تولیدی شهرک سرمایه گذاری خارجی دارای سند اعیانی هستند

وی همچنین با اشاره به اوقافی بودن اراضی شهرک سرمایه گذاری خارجی، یادآور شد: این موضوع موجب بروز مشکل برای واحدهای صنعتی مستقر در این شهرک شده و این شرکت به دنبال حل این مشکل به صورت کامل است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: برای کل واحدهای تولیدی مورد بهره برداری این شهرک توسط اداره ثبت اسناد شبستر سند اعیانی صادر شده است.

بابایی، افزود: سند اعیانی این واحدها در اخذ تسهیلات بانکی واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک با هماهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مورد استفاده قرار می گیرد همچنین از طریق صندوق ضمانت صنایع کوچک نیز نسبت به صدور ضمانت نامه برای این واحدها اقدام می شود.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی آذربایجان شرقی در زمینی به مساحت ۲۶۰ هکتار احداث شده است و در ۱۷ کیلومتری تبریز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha