کوربین: قتل‌عام فلسطینیان با سلاح‌های آمریکا و انگلیس انجام می‌شود

تهران- ایرنا- «جرمی کوربین» رهبر سابق حزب کارگر انگلیس گفت: ساکنان نوار غزه با سلاح هایی که آمریکا و انگلیس در اختیار اسرائیل قرار می دهند، قتل عام می شوند.

به گزارش ایرنا، کوربین امروز یکشنبه در گفت و گو با پایگاه «العربی الجدید» کشتار بیش از ۱۰۰ فلسطینی در بمباران مدرسه «التابعین» شهر غزه را محکوم و اضافه کرد: ادامه تامین سلاح برای اسرائیل بسیار شرم آور است.

وی درباره فشار نمایندگان مستقل مجلس عوام انگلیس به دولت این کشور اظهارداشت: ما نمایندگان مستقل، به شیوه های مختلف برای بازبینی قوانین ارسال سلاح به اسرائیل به دولت فشار می آوریم و به این کار ادامه می دهیم.

نماینده مجلس عوام انگلیس تصریح کرد: در موضوع اعتراض انگلیس به صدور حکم بازداشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در دیوان کیفری بین المللی، با فشار بر دولت این اعتراض پس گرفته شد.

کوربین درباره امکان موافقت دولت جدید انگلیس با درخواست ها برای توقف صادرات سلاح به رژیم اسرائیل گفت: کابینه جدید به خاطر نتایج انتخابات زیر فشار است و به خاطر مخالفت با برقراری َآتش بس در نوار غزه، شمار زیادی از آراء خود را از دست داد.

وی بیان کرد: هرچند که حزب کارگر در انتخابات پیروز شد اما به خاطر مواضع خود در قبال جنگ در نوار غزه، رای کمتری نسبت به انتخابات پیشین کسب کرد.

رهبر سابق حزب کارگر انگلیس در موضعی انتقادی گفت: دولت های پیشین انگلیس بسیاری از کشورها را تحریم کرده اند اما هنگامی که نوبت به اسرائیل می رسد، از تحریم آن خودداری می کنند.

کوربین افزود: اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری به قتل عام متهم شده است و با این حال، دولت انگلیس از تحریم آن خودداری می کند.

وی درباره فعالان کارزارهای تحریم اسرائیل نیز گفت: این کارزارها امید بخش است و به تغییر منجر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی بامداد روز شنبه نمازگزاران فلسطینی را هنگام نماز صبح در مدرسه التابعین در محله «الدرج» در شهر غزه بمباران کرد که در جریان آن، دستکم ۱۰۰ فلسطینی شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه بامداد شنبه در واکنش به این حمله هولناک اعلام کرد که مسئولیت این جنایت با آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

این جنایت با محکومیت گسترده جهانی مواجه شده است.

پیشتر هم گروه‌های مختلف فلسطینی آمریکا را شریک جرم رژیم صهیونیستی در جنایت جدید این رژیم در مدرسه التابعین در شهر غزه دانستند و تاکید کردند که آوارگان فلسطینی در این مدرسه با سلاح های اهدایی آمریکا به تل آویو به خاک و خون کشیده شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha