مدیرکل بیمه سلامت بوشهر: هزینه‌های رادیوتراپی بیماران سرطانی در پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

بوشهر-ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: هزینه رادیوتراپی بیماران سرطانی در کلیه مراکز ارائه دهنده خدمت فوق از جمله بخش‌های دولتی و خصوصی (با استفاده از روش‌های نوین IMRT) در صورت داشتن قرارداد همکاری با سازمان بیمه سلامت از محل اعتبارات صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در قالب خسارت متفرقه پرداخت می‌شود.

داراب بارگاهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برای ارائه خدمات رادیوتراپی بیماران سرطانی پس از کسر سهم بیمه پایه (معادل ۱۰۰ درصد تعرفه بخش دولتی) و سهم بیمه تکمیلی، در صورت باقی ماندن مبلغی از پرداختی بیمار به موسسه ارائه دهنده خدمت، حداکثر تا سقف صد درصد تعرفه دولتی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین با وجود عدم تعهد بیمه‌ای برخی از خدمات فوق در صورتی که خدمت انجام شده در موارد اعلامی در شناسنامه و استاندارد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد، می‌توان با مراجعه به ادارات بیمه سلامت پس از کسر سهم بیمه تکمیلی (در صورت باقی ماندن مبلغی از پرداختی بیمار به موسسه ارائه دهنده خدمت) حداکثر تا سقف صد درصد تعرفه دولتی از محل اعتبارات صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در قالب خسارت متفرقه دریافت کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر تصریح کرد: به منظور تسهیل در دریافت خدمات تشخیصی درمانی بیماران مبتلا به بیماری ALS (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک به عنوان نوعی بیماری سیستم عصبی) علاوه بر نشان‌دار شدن این بیماران در سامانه‌های الکترونیکی هر یک از سازمان‌های بیمه‌گر، هزینه تمام داروها، لوازم و تجهیزات پزشکی و خدمات تشخیصی درمانی تعریف شده در بسته خدمتی این بیماران در زمان مراجعه به مراکز طرف قرارداد به صورت بیمه‌ای محاسبه می‌شود.

بیشتر بخوانید

بیمه سلامت بوشهر بیش از ۴ هزار میلیارد ریال از مطالبات طرف‌های قرارداد را پرداخت کرد

بیمه سلامت بوشهر بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از مطالبات طرف‌های قرارداد را پرداخت کرد

بارگاهی ادامه داد: این بیماران در گذشته به علت عدم بارگذاری بسته خدمتی آنها در سامانه‌های سازمان بیمه سلامت، جهت دریافت هزینه خدمات فوق ملزم به مراجعه به ادارات بیمه سلامت به همراه مدارک و مستندات پزشکی بودند.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر گفت: با بارگذاری بسته خدمتی جدید شامل ۱۲ قلم داروی بیماران سرطانی در سامانه‌های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت، هزینه این داروها تا ۷۰ درصد از طریق صندوق خاص و صعب‌العلاج پرداخت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha