هنر رسانه، تسلط بر افکار عموم جامعه است

قزوین - ایرنا - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه هنر رسانه های امروز تسلط بر افکار است، گفت: رسانه امروز در اقناع افکار عمومی بسیار تاثیرگذار است و باید از این ظرفیت بالقوه در فرهنگ سازی بخش های مختلف جامعه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل عرشیان روز یکشنبه به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان قزوین و در دیدار با رییس و کارکنان این مرکز تصریح کرد: حمل و نقل در یک نگاه کلی، شریان اصلی پیکره جامعه به شمار می رود و در صورتی که دچار اختلال شود همه اندام های آن با مشکل روبرو خواهد شد، چرا که تمام افراد در یک اجتماع شهری با آن در ارتباط بوده و به طور مستقیم در زندگی آنها تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: موضوع ایمنی در حمل‌ و نقل به معیارها و عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از مهمترین آنها توجه به اقشار مختلف جامعه و افزایش سطح آگاهی از فرهنگ رانندگی در بین مردم است.

عرشیان با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی در ایمنی حمل و نقل اثرگذار هستند چرا که انسان به عنوان مهمترین عامل ایمنی در جامعه‌ای که زندگی می‌کند تمام دستگاه‌ها در فرهنگ‌پذیری او مؤثر واقع می شوند، تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایمنی در حمل‌ و نقل نیاز به گسترش و تقویت دارد و در این بین رسانه ها و خبرنگاران فعال در حوزه مسایل شهری و حمل و نقل می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: حمل و نقل عمومی در ارتباط با مردم است و همین موضوع مسوولیت ما را سنگین می کند که امیدواریم با همکاری رسانه ها بتوانیم در روند مسایل شهری و حوزه ترافیک استان قزوین شاهد وضعیت رو به بهبود باشیم.

هنر رسانه، تسلط بر افکار عموم جامعه است

لزوم بسترسازی فرهنگی برای استفاده از حمل و نقل عمومی

رضا اسدی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار یادآور شد: خبرگزاری ایرنا از سال ۱۳۱۳ تاکنون همواره تلاش کرده با محوریت قانون مداری، اخلاق و کار حرفه‌ای یاریگر مسوولان جامعه باشد.

وی اضافه کرد: یکی از مسایل مهم و دارای اولویت در ایرنا، بسترسازی برای تقویت فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی است اما شهرداری قزوین نیز باید برای رفع برخی از مسایل و مشکلات حوزه حمل و نقل تلاش بیشتری داشته باشد و لازم است که برای رفع آن کارشناسان به تبیین این موضوع مهم بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha