بانوان مسلمان ایران در تمامی دوران انقلاب تاثیرگذار بوده اند

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: بانوان مسلمان ایران در تمامی دوران انقلاب تاثیرگذار بوده و همواره نقش خود را در راه اعتلای نظام اسلامی ایفا کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز یکشنبه در یادواره فاضله مجاهد زنده‌یاد علویه طاهره موسوی اظهار کرد: امروز دنیا از زن سواستفاده می‌کند اما بانوان ایران زمین به عنوان محور اصلی خانواده و نجیب ترین افراد هستند.

وی ادامه داد: دنیا باید بداند زنان مسلمان ایران تاثیرگذار بوده و همواره نقش خود را به خوبی در مسیر انقلاب و جمهوری اسلامی ایفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این بانو در طول عمر نظام اسلامی منزل خود را در راه شناخت معرفت و دین شناسی قرار داده افزود: تلاش می شود با مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان، یکی از معابر شهر خرم آباد به نام این بانوی متدین ثبت شود.

سیده علویه طاهره موسوی، نویسنده کتاب «بانو و باروت» سال گذشته در ۶۳ سالگی بر اثر بیماری در خرم‌آباد درگذشت.

مرحومه موسوی متولد ۱۳۳۹ در خرم‌آباد از مبارزان دوران انقلاب، رییس بازنشسته دانشگاه فرهنگیان آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد و مشاور اسبق امور بانوان استانداری لرستان و اخلاق و تواضع وی زبانزد بود.

از سیده علویه طاهره موسوی کتاب‌های «مهتاب و باروت»، (روایت داستانی از زندگی زنان ماندگار لرستان) از سوی انتشارات پراکنده در سال ۱۳۹۶ ، کتاب «بانو و باروت» (روایت زندگی زنان ماندگار لرستان) از انتشارات هاویر در سال ۱۴۰۰ و کتاب بانوان تشرف‌یافته به حضور منتظر محبوب حضرت مهدی (عج) در سال ۱۳۸۷ به یادگار مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha