ظفرقندی در مدیریت حوزه بهداشت نمره قبولی گرفته است

تهران- ایرنا- عضو پیشین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ظفرقندی علاوه بر ریاست سازمان نظام پزشکی به عنوان نهاد تخصصی جامعه پزشکی، در مدیریت های دیگر این حوزه نیز سابقه فعالیت داشته و در مسئولیت‌های خود نمره قبولی گرفته است.

سیامک مره صدق در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا مهمترین اولویت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت چهاردهم را سامان دادن به سیستم ارجاع و بیمه‌ها دانست و گفت: مسائلی که در زمینه بهداشت و درمان برای بیشتر مردم وجود دارد، از این طریق حل می‌شود.

وی یکی از مشکلات نظام بهداشت و درمان در ایران را نداشتن سیستم جامع ارجاع بیماران دانست که سبب شده بسیاری از هزینه‌هایی که بر دوش بیمه ها گذاشته می شود، غیرواقعی باشد.

وی اظهارداشت: اگر ما از روش‌های درمانی و سیستم‌های ارجاعی که در همه جای دنیا وجود دارد و بیمه‌ها هم به آن پایدار هستند استفاده نکنیم، اقداماتی که در زمینه بهداشت و درمان انجام دهیم، چیزی جز اتلاف منابع نخواهد بود.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی به انتخاب «محمدرضا ظفرقندی» به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: ظفرقندی علاوه بر ریاست سازمان نظام پزشکی، سابقه مدیریت‌های دیگری هم داشته و در مجموع نمره قبولی گرفته است.

مره صدق در پاسخ به اینکه آیا ظفرقندی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس می‌شود، گفت: البته با جناح بندی‌هایی که در مجلس وجود دارد مشخص نیست چه می‌شود ولی با توجه به اینکه ایشان وابستگی چندانی به جناح‌های سیاسی خاصی ندارد بعید می‌دانم دلیلی برای رای نیاوردنش وجود داشته باشد.

نماینده پیشین کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، شناخت کامل وزیر پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس را شناخت کامل وی از جامعه پزشکی و جامعه دانشگاهی می‌داند که به خاطر سال‌ها عضویت در هیات علمی دانشگاه به دست آمده است.

به گزارش ایرنا محمدرضا ظفرقندی زاده ۱۳۳۷ در تهران از سوی رئیس جمهور پزشکیان به عنوان وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد، پزشک و سیاستمدار است که از ۳ اسفند ۱۳۹۷ تا ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در اوج همه‌گیری کووید ۱۹ رئیس سازمان نظام پزشکی ایران بود.

در سوابق وی عناوینی چون دو دوره ریاست کل سازمان نظام پزشکی ایران، ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران، دبیری هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران، عضویت هیات امنای مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور دیده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha