تخصیص ۲ همت به راه‌آهن اردبیل- میانه در ۳ سال گذشته/ دستیابی به پیشرفت ۹۳ درصدی

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون عمران مجلس، اقدامات وزارت راه و شهرسازی در سه سال گذشته را قابل تقدیر خواند و به تامین زمین برای بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی، اقدام به ساخت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی و تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان به پروژه راه‌آهن اردبیل به میانه اشاره کرد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «صدیف بدری» با اشاره به عملکرد این وزارتخانه در سه سال گذشته اظهار داشت: عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه زیرساخت و حمل‌ونقل قابل دفاع است و در بخش مسکن برای بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی در طول سه سال گذشته زمین تامین شده که رقم قابل توجهی است.

وی افزود: همچنین بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است که البته مشکلات و موانع واقع در مسیر ساخت این واحدها بین دستگاهی و مربوط به وظایف سایر بخش‌های مرتبط با تامین منابع مالی و غیره است.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در ادامه بیان‌داشت: در سه سال گذشته افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف به پروژه راه‌آهن اردبیل تخصیص یافت که هم اکنون بیش از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بدری یادآور شد: راه آهن اردبیل- میانه قرار بود امسال به بهره برداری برسد، اما به دلیل شهادت رئیس جمهوری به تعویق افتاد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عملکرد این وزارتخانه در زمینه رفع نقاط حادثه خیز و بهسازی راه‌ها و همچنین نوسازی ناوگان ریلی نیز قابل دفاع است.

به گزارش ایرنا، پیشتر «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی فضای مجازی خود نوشت: کلان پروژه ریلی میانه- اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر با پل های عظیم و تونل‌های متعدد در مسیری با موقعیت کوهستانی با پیشرفت ۹۲ درصدی گام بزرگی در تکمیل شاخه غربی کریدور شمال- جنوب کشور است که با تزریق منابع مالی، ان‌شاالله تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha