۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85564865
T T
۱۴ نفر

برچسب‌ها

احتمال قطعی آب در برخی شهرهای شمالی استان اردبیل

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۸
کد خبر: 85564865
احتمال قطعی آب در برخی شهرهای شمالی استان اردبیل

اردبیل - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از احتمال قطعی آب در برخی شهرهای شمالی این استان به دنبال ایجاد حفره در کانال اصلی شبکه آبیاری مغان در فاصله پنج کیلومتری بالادست محل برداشت خبر داد.

حمید فضایلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در روزهای اخیر حفره‌ای در پایپ کالورت (زیر آب گذر) شماره چهار واقع در چهار کیلومتری کانال اصلی مغان پس از دریاچه شهرک و در فاصله پنج کیلومتری بالادست تصفیه‌خانه آب پارس‌آباد ایجاد شد که موجب تخلیه هشت متر مکعب بر ثانیه آب از کانال شد.

وی افزود: به دنبال این مشکل تیم فنی و مهندسی شبکه مغان با تمام تجهیزات موجود و با همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله کشت و صنعت مغان و پارس در محل حاضر شده و اقدامات لازم جهت پیشگیری از بروز خطرات بیشتر را انجام دادند.

فضایلی بیان کرد: برای حل مشکل، دبی آب ورودی از سد میل و مغان را کاهش دادیم تا نسبت به ایجاد دایک خاکی در بالادست و پایین دست محل پایپ کالورت (زیر آب گذر) اقدام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بهسازی محل ایجاد حفره جهت برقراری جریان آب در پایپ کالورت ادامه دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: برای جلوگیری از قطعی احتمالی آب شهرهای بیله‌سوار، جعفرآباد و گرمی در حال حاضر به اندازه ۲۴ ساعت در کانال اصلی آب ذخیره شده تا مشکلی برای مردم در این مناطق ایجاد نشود.

وی گفت: در حال حاضر قادر به تامین حدود ۵۰ درصد از آب شهرستان پارس‌آباد هستیم و امیدواریم تا فردا (دوشنبه) تیم‌های فنی و مهندسی بخش آب مشکل را رفع کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha