گروه‌های برتر جشنواره کشوری کتابنوش در شهرکرد معرفی شدند

شهرکرد- ایرنا- گروه‌های برتر هفتمین جشنواره کتابخوانی با عنوان "کتابنوش" بخش دختران مقطع متوسطه اول و دوم روز یکشنبه در شهرکرد با حضور معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، همزمان با برگزاری اختتامییه هفتمین جشنواره کتابخوانی کتاب‌نوش چهار گروه برتر در حوزه کنشگری کتاب معرفی شدند که گروه شهرستان‌های تهران و فارس به صورت مشترک اول و گروه جنگلبانان کتاب از البرز دوم و گروه ایران دوخت از خراسان جنوبی مقام سوم را کسب کردند.

گروه‌های برتر جشنواره کشوری کتابنوش در شهرکرد معرفی شدند

استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: اجرای طرح‌های و برنامه‌های مختلف کتابخوانی به خصوص این جشنواره موجب رونق و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین نوجوانان و جوانان می‌شود تا بتوان به واسطه آن آسیب‌های اجتماعی کاهش داد.

غلامعلی حیدری افزود: این جشنواره موجب می‌شود که نوجوانان در زمان تابستان، حجم زیادی از کتاب‌ها را مطالعه کنند که امری بسیار ارزشمند است.

وی اظهار داشت: در در سفر اول و دوم رییس‌جمهور شهید به چهارمحال و بختیاری اعتبار خوبی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی به خصوص در مدارس اختصاص داده شد.

حیدری گفت: افزایش سرانه مطالعه و توسعه کتابخوانی نیاز به یک برنامه همگانی و عزم ملی دارد تا همه دست در دست هم بتوانیم سرانه مطالعه را افزایش دهیم و از بروز آسیب‌های اجتماعی و گرایش جوانان و نوجوانان به فضای مجازی و سایر برنامه‌ها جلوگیری شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ریشه‌کنی بی‌سوادی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی، افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ‌سازی در خصوص کتابخوانی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که کمک بزرگی به جامعه فرهنگی و دانش‌آموزان کرد.

گروه‌های برتر جشنواره کشوری کتابنوش در شهرکرد معرفی شدند

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به اهمیت توسعه علم و دانش در سطح جامعه گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشور در حوزه علم و فناوری به جایگاه بالای رسیده است و امروز توان علمی و موشکی کشور قابل مقایسه با گذشته نیست.

حجت‌الاسلام محمد حسین پورثانی افزود: علم و دانش تنها وجه تمایز انسان با سایر موجودات است اما امروز رژیم کودک‌کش اسرائیل با استفاده دست به این اقدامات جنایتکارانه زده است.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت دختران ایران زمین در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ گفت: دختران ایران در این المپیک با رعایت حجاب اسلامی و توانایی خود جایگاه کشور را ارتقاء دادند.

گروه‌های برتر جشنواره کشوری کتابنوش در شهرکرد معرفی شدند

۳۵۰ دانش‌آموز به مرحله کشوری جشنواره کشوری کتابنوش راه یافتند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کشوری کتابنوش با حضور ۳۵۰ دانش آموز دختر و پسر در مقطع متوسطه اول و دوم از سراسر کشور در شهرکرد در حال اجراست.

افشین امیریان افزود: اختتامیه این جشنواره از ۱۸ تا ۲۶ مردادماه در مجموعه ورزشی شهدای شهرکرد در حال اجراست که دختران از ۱۸ تا ۲۱ و پسران از ۲۲ تا ۲۶ با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار داشت: در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی دانش‌آموزان به عنوان یک فعال حوزه کتاب فعالیت دارند و در حوزه‌های مختلف کنشگری می‌کنند.

به گفته وی، شرکت کنندگان در هفتمین مرحله اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی کتاب نوش در قالب تیم‌های چند نفره مشخص، در برنامه چالش به صورت گروهی با همراهی مربیان به رقابت می پردازند.

به گزارش ایرنا، در آیین اختتامیه این جشنواره از کتاب "پسران حاجی شاه" نوشته مریم آل مومن که زندگینامه ۲ شهید استان چهارمحال و بختیاری است رونمایی شد.

در مرحله استانی و مدرسه‌ای جشنواره کتاب‌نوش ۲۰۰هزار دانش‌آموز ثبت کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha