آذربایجان‌غربی قادر به تولید ۱.۲ میلیون تن خوراک دام و طیور است

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۹ کارخانه خوراک دام و طیور و آبزیان در استان فعال بوده و ظرفیت اسمی سالانه تولید آنها یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن است.

به گزارش ایرنا، خسرو شهبازی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات کارخانه های خوراک دام و طیور و آبزیان آذربایجان غربی افزود: ظرفیت اسمی سالانه تولید خوراک دام استان به مقدار ۶۸۹ هزار تن، طیور ۵۲۰ هزار تن و آبزیان ۳۳ هزار تن در سال است.

وی بیان کرد: ۴۰۰ نفر در سطح آذربایجان غربی در این کارخانه ها مشغول به کار هستند که با افزایش میزان تولید این تعداد به ۶۰۰ نفر قابل افزایش خواهد بود.

وی اضافه کرد: برنامه معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، ترویج و استفاده از خوراک آماده برای دامداری‌های کشور است و برای افزایش بهره وری از نهاده های دامی چاره ای جز استفاده خوراک آماده با تکنولوژی روز نیست.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: با استفاده از خوراک آماده علاوه بر اینکه راندمان تولیدات دامی افزایش پیدا می کند، صرفه جویی قابل توجهی در واردات نهاده دامی اتفاق می افتد.

به گزارش ایرنا ۲۹ کارخانه فعال درسطح ۱۳ شهرستان استان پروانه فعالیت دارند و اشتغال در این تعداد کارخانه حداقل ۴۰۰نفر است.

بیش از ۹ میلیون واحد دامی اعم از سبک و سنگین و طیور در آذربایجان غربی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha