۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85564967
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش مهارتی، رویکرد دانشگاه ملی مهارت گلستان است

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۹
کد خبر: 85564967
آموزش مهارتی، رویکرد دانشگاه ملی مهارت گلستان است

گرگان- ایرنا- سرپرست دانشگاه ملی مهارت استان گلستان با اشاره به این‌که حدود ۶۰ درصد آموزش‌های این دانشگاه به‌صورت عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی ارائه می‌شود گفت: ترویج مهارت‌آموزی که در اولویت مرکز گلستان نیز قرار دارد موجب رونق، اقتصاد، اشتغال و تولید شده و استمرار آن به توسعه همه جانبه استان منجر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمد حسنی روز یکشنبه همزمان با ایام گرامیداشت خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار کرد: رسالت دانشگاه ملی مهارت تربیت تکنسین و تخصیص نیروی انسانی به بازار کار است که تلاش می‌کنیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها، فرصت تبدیل‌شدن به متخصصان را در اختیار دانشجویان این دانشگاه قرار دهیم.

وی بیان کرد: دانشگاه ملی مهارت تا چندی قبل با نام دانشگاه فنی و حرفه ای فعالیت می‌کرد اما برای اجتناب از اشتباه میان این دانشگاه و سازمان فنی و حرفه‌ای تغییر نام داد و با همان رسالت پیشین در حال تربیت نیروهای متخصص و کاربلد است.

سرپرست دانشگاه ملی مهارت استان گلستان ادامه داد: این مرکز آموزش عالی با پنج مرکز در استان شامل یک مرکز پسران امام علی (ع) کردکوی، مرکز پسران شهید چمران و مرکز دختران مائده گرگان، مرکز پسران امام خمینی (ره) علی‌آبادکتول و مرکز دختران کوثر گنبدکاووس با حدود پنج هزار دانشجو مشغول فعالیت است.

آموزش مهارتی، رویکرد دانشگاه ملی مهارت گلستان است

حسنی گفت: این مراکز به دانشجویان در چندین رشته مقاطع کاردانی و کارشناسی ارشد آموزش می‌دهند که رشته فرش دستباف مرکز کوثر گنبدکاووس به عنوان تنها رشته بومی استان در حال تربیت نیروهای متخصص این رشته است.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، فعالان این عرصه را منادیان آزادی و صلح در جهان دانست که با ارسال پیام‌ها و اخبار خود، در مسیر برقراری آرمان‌های بلند انسانی در حال تلاش هستند.

هفدهم مرداد ماه ۱۳۷۷ «محمود صارمی» خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حین انجام ماموریت اطلاع‌رسانی در مزار شریف افغانستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد، این روز از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha