هزینه کرد یک‌هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال برای تامین پایدار برق ایام اربعین در مهران

ایلام - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: در راستای تامین برق طرح‌های اربعین حسینی و تامین زیرساخت برق برای تردد زوار، یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال پروژه در این استان تعریف و اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ولی‌اله ناصری روز یکشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه استان ایلام افتخار میزبانی زوار اربعین را به عنوان دروازه عتبات عالیات بر عهده دارد، اظهار کرد: این میزان پروژه در قالب ۱۰ محور مشتمل بر تامین برق مواکب، روشنایی مسیر اربعین در کمربندی‌های غربی و شرقی مهران و مبادی ورودی استان به مرز مهران شامل هشت هزار و ۵۰۰ چراغ ال.ای.دی است.

وی تصریح کرد: برای تأمین برق زیرساخت‌های فرهنگی، انتظامی و امنیتی، بیمارستان‌ها و مراکز رفاهی و اجتماعی اقدامات موثر و سازنده‌ای در این استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با تاکید بر اینکه این پروژه‌ها توسط ۲۰۰ نفر از نیروهای مجرب و اجرایی این شرکت، ۱۰ اکیپ پیمانکار و نیز تیم هایی از استان‌های معین در قالب اکیپ‌های عملیاتی در حال اجرا است، گفت: در ادامه فعالیت‌های سال گذشته تا کنون ۳۳ هزار متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تغییر داده شده و توانسته‌ایم مقاطع شبکه برق را در شهر مهران افزایش دهیم.

ناصری با بیان اینکه ۱۰ هزار متر شبکه فشار متوسط ایجاد شد، ادامه داد: با مجموعه اقدامات انجام شده برای تأمین برق شهر مهران، در وردی این شهر یک پروژه جدید تعریف و میزان برق ورودی به شهر مهران ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون، تأمین برق و افزایش قابلیت اطمینان تامین برق در پایانه مرزی را از هفت به ۳۵ مگاوات افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: تمام تلاش مجموعه صنعت برق استان، تامین برق پایدار و ایجاد شرایطی است تا زوار محترم در این خصوص هیچگونه دغدغه ای نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام و مرز مهران اصلی ترین کانون تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

پیش بینی می شود در اربعین سال جاری بیش از ۶۰ درصد زوار اربعین از مرز مهران تردد کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha