۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵
کد خبر: 85564979
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

ارتش بلاروس تانک‌های خود را در مرز اوکراین مستقر کرد

تهران-ایرنا- وزارت دفاع بلاروس از آماده باش نیروهای ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی ارتش بلاروس در بیانیه ای اعلام کرد دولت این کشور در حال اعزام تانک های جدیدی برای تقویت نیروهای مسلح مستقر در مرز با اوکراین است.

مقامات ارتش بلاروس تصریح کردند که نیروهای مسلح این کشور تجهیزات نظامی را با استفاده از سامانه حمل و نقل ریلی و همچنین با روش های ترکیبی به مرز ارسال می کنند.

الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهوری بلاروس در ۱۰ اوت (۲۰ مرداد) از انهدام تعدادی پهپاد اوکراینی که به سمت روسیه روانه شده بودند، بر فراز خاک بلاروس خبر داد و پس از آن مینسک دستور تقویت گروه های نظامی مستقر در مرز اوکراین را صادر کرد.

ویکتور خرنین، وزیر دفاع بلاروس اعلام کرد که یگان های ویژه نظامی، نیروهای مسلح زمینی و سامانه های موشکی از جمله "اسکندر" و "پولونز" در این مناطق مستقر شده و در حالت آماده باش قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد که تصمیم بر تقویت نیروهای مستقر در مرز اوکراین به دنبال تشدید شرایط جنگی در اوکراین و پیش روی در مناطق کورسک اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا، منطقه کورسک روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) هدف حمله گسترده اوکراین قرار گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در منطقه کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

پوتین تصریح کرد که اوکراین در حال گلوله‌باران بی‌رویه ساختمان‌های غیرنظامی، مسکونی و آمبولانس‌ها با انواع سلاح‌ها از جمله موشک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha