۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85564982
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی رگبار پراکنده باران در چله تابستان بوشهر

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲
کد خبر: 85564982
پیش بینی رگبار پراکنده باران در چله تابستان بوشهر

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می دهد در ساعاتی از ظهر امروز تا اوایل شب، با رشد ابرهای همرفتی در ارتفاعات شرقی و مناطقی از جنوب استان، احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی بصورت رعد و برق، رگبار پراکنده باران و تندباد لحظه ای و ایجاد گرد و خاک دور از انتظار نیست.

محمد رضا انصاری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: همچنین تا اواخر هفته، غبار محلی، افزایش رطوبت هوا، در برخی ساعات وزش باد و در صبح، مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان پیش بینی می شود.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در ارتفاعات شرقی و برخی نواحی جنوبی استان در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، بطور غالب جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب در ارتفاعات شرقی و نواحی جنوبی استان، ۱۶ تا ۴۴ و در هنگام تندباد بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود.

انصاری ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۱۵ دقیقه بامداد ، جزر اول ساعت ۰۶:۳۰، مد دوم ساعت ۱۱:۴۵ و جزر دوم ساعت ۱۷:۳۰ خواهد بود.

انصاری گفت: برازجان ، اهرم و خورموج در روز جاری با ثبت ۴۵ درجه سانتیگراد گرمترین شهرهای استان بوشهر هستند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: شهر جم با ۲۹درجه سانتیگراد خنک ترین دما در بین شهرهای استان بوشهر در شبانه روز گذشته به خود اختصاص داده است.

وی افزود: میزان رطوبت در بنادر دیلم و گناوه نیز در شبانه روز گذشته ۷۵ و ۷۳ درصد ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha