۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85564996
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل مخابرات : ضریب نفوذ اینترنت در البرز ۲۱ درصد است

کرج - ایرنا - مدیرکل مخابرات منطقه البرز با اشاره به اقدامات انجام شده برای تقویت شبکه های مخابراتی این استان در سال های اخیر گفت : اکنون ضریب نفوذ اینترنت در این استان ۲۱ درصد است که درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش ایرنا، "عبدالله بیان" روز یکشنبه درجمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون تمام دستگاه های اجرایی این استان به فیبر نوری متصل شده و توسعه فیبر نوری با استقبال مشترکان در مناطق شهری و روستایی البرز همراه شده است .

وی گفت: برای همگامی با پیشرفت و رشد روزافزون فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی در تلاش هستیم تا نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران در زمینه فیبر نوری در استان البرز را به خوبی پیش ببریم.

بیان اضافه کرد: با تلاش انجام شده علاوه بر بافت شهری ، ارتباط بیش از۹۸ درصد از روستاهای این استان نیز از طریق فیبر نوری انجام شده است.

مدیرکل مخابرات البرز افزود: تاکنون بیشتر شرکت های تولیدی استان البرز به شبکه فیبر نوری پیوسته اندضمن آنکه مشترکان نیز می توانند از این پس بدون تغییر شماره و با همان شماره تلفن فعال خود، فیبر نوری دریافت کنند.
وی بیان کرد: واحدهای مسکونی، اداری و تجاری در استان البرز می‌توانند با بهره گیری از این فناوری نیازهای خود را در حوزه ارتباطات با کیفیت مطلوب برآورده سازند.

مدیرکل مخابرات : ضریب نفوذ اینترنت در البرز ۲۱ درصد است

مدیرکل مخابرات منطقه البرز با اشاره به اینکه ظرفیت های لازم برای ارائه خدمات گسترده فیبرنوری در این استان آماده است، گفت: مشترکان می توانند از این ظرفیت بالقوه در عرصه ارتباطات و اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.
بیان افزود: اکنون بیش از ۲۱ هزار مشترک شامل واحد های اداری ، مسکونی و تجاری استان با سرویس اینترنت تحت پوشش فیبر نوری و ۲۵هزار تلفن بر بستر فیبر نوری است.
وی یادآورشد تحقق دایری فیبر نوری در استان البرز نیازمند همکاری و مشارکت بیشتر سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه های اجرایی است و باید قبل از ساخت و سازها این ظرفیت در مکان های مسکونی ، تجاری ، اداری و صنعتی فراهم شود.
وی اضافه کرد: اکنون بخش قابل توجهی از شبکه فیبر نوری استان احداث شده و انتظار می رود شهروندان از این شبکه برای فعالیت های اینترنت پرسرعت بیشتر بهره ببرند.
بیان اظهار کرد: همچنین اکنون بیش از ۱۹۰ هزار مشترک از سرویس ADSL و چهارهزار و ۸۷۶ مشترک از سرویس VDSL در استان البرز بهره مند هستند .
مدیرکل مخابرات منطقه البرز گفت: در زمان حاضر یک میلیون و ۱۰۲ هزار شماره تلفن ثابت دراستان دایر است که بیش از ۱۱هزار شماره در سال جاری به مشترکان واگذار شده است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha