روحیه برنده شدن راز موفقیت آرین سلیمی است

کرمانشاه - ایرنا - مربی آرین سلیمی گفت: یکی از مهمترین دلایل عملکرد فوق العاده این جوان شایسته کرمانشاهی در رقابت های المپیک پاریس و دیگر رقابت‌های ورزشی، داشتن روحیه برنده شدن و سرسختی وی برای رسیدن به موفقیت است.

وحید ناصری که بیش از ۱۰ سال است مربی آرین در کرمانشاه بوده و با وی تمرین می کند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کسب مدال طلا در سن ۲۰ سالگی و در سنگین وزن ترین رده افتخار بسیار بزرگی است و نشان دهنده این امر است که این ورزشکار از عزم بسیار راسخی برخوردار است.

وی افزود: سلیمی در حالی حریفان بسیار قدر، عنوان دار و المپیکی را با اختلاف امتیاز بسیار فاحش شکست داد که بسیاری از مبارزات با اختلاف امتیاز اندکی به پایان می رسید.

این مربی تکواندو با اشاره به عناوین بالای رقبای آرین در این مسابقات تا پیش از رسیدن به بازی فینال یادآور شد: در بازی فینال وی توانست رقیب بریتانیایی را در شرایطی با اقتدار شکست دهد که وی از تنوع تاکتیکی بسیار بالایی برخوردار بوده و در بازی فینال پای رقیب ساحل عاجی و قهرمان المپیک را شکست داده بود.

ناصری با بیان اینکه آرین سلیمی در شرایط به این موفقیت بزرگ رسید که در ۲ مبارزه آخر خود با انگشت آسیب دیده در میدان حاضر شد و ادامه داد: تکنیک های چرخشی آرین یکی از نقاط قوت وی بود که نشان دهنده توانایی های خارق العاده وی در اجرای آن بود.

روحیه برنده شدن راز موفقیت آرین سلیمی است

وی توانایی بالا، جسارت و خودباوری و داشتن روحیه برنده شدن را از ویژگی های این تکوندوکار جوان کرمانشاهی عنوان کرد و گفت: این ویژگی ها از دوران کودکی در وجود آرین وجود داشت و باعث شد با تقویت آنها به این موفقیت بزرگ دست پیدا کند.

مربی آرین یادآور شد: در کنار این خصویات بارز یکی از مهترین دلایل موفقیت این ورزشکار حمایت بی نظیر خانواده اش به ویژه پدرش از وی بود که توانست وی را به این جایگاه رفیع در ورزش جهان برساند.

این مربی تکواندو ادامه داد: وی با کسب این مدال ارزشمند که بعداز ۱۶ سال در تکواندو توسط وی برای ایران کسب شد موجب ایجاد شور و شعف غیرقابل وصفی در میان مردم کرمانشاه و همه مردم ایران شد.

روحیه برنده شدن راز موفقیت آرین سلیمی است

وی با بیان اینکه همواره در تمرینات این جمله را برای آرین تکرار می کرده که " ذات خوب پشتش خداست" افزود: واقعا آرین را خدا دوست داشت زیرا همواره در طول زندگی اش ورزشکاری متواضع بامعرفت و دوست داشتنی بود.

وی یکی از مهمترین اهداف آرین را کسب سه مدال طلا در المپیک عنوان کرد و گفت: آرین در شرایط با جسارت و پشتکار خود به این مدال دست یافت که در سال ۱۴۰۰ بعد از خط خوردن از اردوی تیم ملی با دعوت کشور بلغارستان می توانست به این کشور مهاجرت و برای آنها مبارزه کند ولی اینکار را انجام نداد و بعد از حدود سه سال توانست برای کشوری که به آن عشق می ورزید افتخار آفرینی کند.

به گزارش ایرنا؛ آرین سلیمی پسر مبارز کرمانشاهی با شکست حریف سرسخت انگلیسی خود در فینال وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم رقابت های تکواندو المپیک پاریس توانست مدال طلا را پس از ۱۶ سال به کاروان ورزشی تکواندو ایران به ارمغان آورد.

آرین سلیمی پس از کیانوش رستمی وزنه بردار کرمانشاهی؛ دومین ورزشکار این استان است که موفق به بالاترین موفقیت ورزشی یعنی کسب طلای المپیک می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha