۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸
کد خبر: 85565010
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

گردوخاک همراه با افزایش دما در انتظار قم است

۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸
کد خبر: 85565010
گردوخاک همراه با افزایش دما در انتظار قم است

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم گفت: وزش باد و گرد و خاک امروز و فردا آسمان قم را فرا می‌گیرد.

مهران حیدری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، افزود: تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد امروز یکشنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود، در برخی ساعات افزایش ابر رخ خواهد داد و در اوایل شب وزش باد به نسبت شدید و غبارآلود انتظار می‌رود.

وی با بیان این‌که دمای هوا امروز و فردا کمی افزایش خواهد یافت، اضافه کرد: امروز و فردا سمت ‌باد شرقی و سرعت آن ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: برای فردا دوشنبه آسمان قسمتی تا نیمه ابری، برخی ساعات وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک در انتظار است.

به گفته حیدری،‌ روز سه‌شنبه آسمان صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات با وزش باد و غبارآلودگی همراه است؛ سمت ‌باد شرقی و سرعت آن ۲۵ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمینه و بیشینه دمای استان قم در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب برای نیزار با ۲۵.۵ و جمکران با ۴۴.۶ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha