وزیر علوم باید فراجناحی عمل کند

تهران- ایرنا- رئیس دانشکده الهیات دانشگاه مازندران گفت: از دولت چهاردهم و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دولت توقع داریم فراجناحی عمل کرده و افراد توانمند را در نظام دانشگاهی کشور به خدمت بگیرد.

حبیب الله حلیمی جلودار در پی معرفی فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا اظهار داشت: در نظام آموزشی به خصوص آموزش عالی دو رویکرد وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهایی که دولت نسبت به آن بی‌توجه است حل مسائل جامعه است. اساتید دانشگاه‌ها مقاله می‌نویسند اما در آن توجهی به مسائل داخلی کشور نمی‌کنند، برای مثال اساتید شیمی مقاله تهیه می‌کنند و حتی موادی که در آزمایش‌های مربوطه استفاده می‌شود در داخل کشور تولید نمی‌شود.

حلیمی تاکید کرد: اساتید رشته‌های مختلف می‌توانند زیرساخت‌های لازم برای تدوین مقاله را فراهم کنند برای نمونه اساتید شمی می‌توانند مقاله‌ای تهیه کنند که زیرساخت‌های لازم فراهم شود و مواد با خلوص بالا تولید کنند.

وی اظهارداشت: در علوم انسانی نیز باید رویکرد فرهنگ جامعه را اصلاح کنیم و مقالاتی که نوشته می‌شود در این راستا باشند.

رئیس دانشکده الهیات دانشگاه مازندران تصریح کرد: باید مرجعیت علمی را برای جامعه ایجاد نمی‌کنیم و بیشتر به دنبال این هستیم که مقالات با زبان خارجی باشد و در روزنامه‌های خارج از کشور چاپ شود تا از این طریق مرجعیت علمی به وجود آید در حالیکه مرجعیت علمی یعنی مردم فارسی یاد بگیرند و از محتوای مجلات بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: همانطور که پیش از این گفتم مرجعیت علمی و رویکرد حل مسائل باید اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فنانوری و وزارت علوم باشد زیرا ما در هر دوی آنها مشکل داریم.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، امروز یکشنبه ۲۱ مردادماه توسط شهرام دبیری معاون امور مجلس رئیس جمهور، به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس از عصر امروز، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دستور کار خواهند داشت و این روند در روزهای بعد به صورت دو شیفت در کمیسیون‌ها پیگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی همچنین خبر داد که وزرای پیشنهادی دولت در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha