۲ میلیون نفر برای حضور در اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند/ مرز مهران اولویت متقاضیان

تهران- ایرنا- معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از نام نویسی ۲ میلیون نفر در سامانه سماح این سازمان خبر داد و گفت: ۵۹ درصد متقاضیان مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کرده‌اند.

حمید محمدی در گفت وگو با خبرنگار حج و اوقاف ایرنا اظهار داشت: متقاضیان ثبت نام کننده تمامی اقدامات خود مبنی بر بیمه و واریز وجه و تکمیل پرونده خویش را به درستی به انجام رسانده اند.

وی با بیان اینکه ۶۲ درصد متقاضیان سفر اربعین را آقایان تشکیل می دهند، ادامه داد: ۳۸ درصد مابقی ثبت نام کننده گان نیز به بانوان اختصاص دارد.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت بیان داشت: بر اساس آمار موجود ۵۹ درصد درخواست های سفر اربعین برای عبور از مرز مهران، ۲۲ درصد شلمچه، ۹ درصد خسروی، ۵ درصد چذابه و ۴ درصد نیز مرز هوایی را انتخاب کرده اند.

محمدی با اشاره به اینکه درخواست های ثبت شده برای عزیمت به آیین اربعین حسینی از بیستم مرداد تا ۲۵ مرداد ماه برای خروج ثبت شده است، گفت: امیدواریم تمامی زائران که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند بر اساس زمانبندی تعیین شده و مطابق دستورالعمل ها و برنامه ها به این سفر معنوی مبادرت کنند.

۲ میلیون نفر برای حضور در اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند/ مرز مهران اولویت متقاضیان

وی درخصوص نحوه سفر زائران از شهرهای خود به نقاط مرزی که در سامانه سماح به ثبت رسیده است نیز گفت: بر این اساس ۴۶ درصد وسیله نقلیه عمومی اتوبوس، ۳۹ درصد خودرو شخصی، ۷/۵ تاکسی و ۴ درصد نیز هوایی را عنوان کرده اند.

محمدی با بیان اینکه بازده سنی متقاضیان سفر به اربعین امسال را رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال تشکیل می دهد، اظهار داشت: از تمامی اشخاصی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند تقاضا می کنیم برای بهره مندی از پوشش های خدمات بیمه ای قبل از سفر در سامانه سماح ثبت نام کنند.

وی در خصوص آندسته از افرادی که قصد عزیمت به صورت گروهی به عتبات عالیات را دارند نیز گفت: از این دسته افراد تقاضامندیم با ورود به سامانه سماح که یکی از بسته های بیمه ای در قالب بیمه گروهی است، به صورت گروهی ثبت نام کنند.

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ثبت نام کننده گان در سامانه سماح حتما کارت شناسایی صادر شده در سامانه را به صورت چاپی به همراه داشته باشند تا در صورت نیاز اقدامات مقتضی انجام پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha