۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85565051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت هزار نفر در آموزش‌های مهارتی زنجان شرکت کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: سال گذشته نزدیک به هفت هزار نفر در آموزش‌های مهارتی این سازمان شرکت کردند که طبق بررسی‌های سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۸۰ درصد آنها جذب بازار کار شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا انصاری روز یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زنجان به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار، افزود:هدف از ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای توسعه مهارت آموزی در بین گروه های هدف است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم به ویژه جوانان متقاضی مهارت آموزی اهمیت زیادی دارد، گفت: آموزش‌های مهارتی، پلی مستحکم در مسیر ایجاد اشتغال است.

این مسوول با بیان اینکه دوره های آموزشی با هدف اشتغالزایی برای گروه های هدف برگزار می شود، گفت: ۷۵ درصد آموزش ها بر اساس استاندارد عملی و ۲۵ درصد تئوری یا همان عمومی بوده و هدف از سنجش صلاحیت بنگاه های اقتصادی ارتقای مهارتهای شغلی در استان است.

انصاری با بیان اینکه آموزش ها و ارتقای مهارت ها بر مبنای نیازهای شغلی در استان اجرا می شود، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای علاوه بر مراکز شهرها توسط تیم های سیار نیز ارائه می شود که طبق اعلام نیاز داوطلبان در مرکز فنی و حرفه ای صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم به حوزه فنی و حرفه ای توجه ویژه ای داشت و به نوعی برای ارتقای آن سنگ تمام گذاشت، ابراز امیدواری کرد که همین رویه در دولت چهاردهم نیز به شکل مطلوبی پیگیری و اجرا شود.

انصاری با اشاره به ابلاغ قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور،‌ ادامه داد: امیدواریم از فرصت های ایجاد شده در حوزه فنی و حرفه ای نهایت استفاده صورت بگیرد تا شاهد افزایش میزان اشتغالزایی در سطح استان باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha