شاکله وزرای پیشنهادی دولت قابل دفاع است

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، شاکله وزرای پیشنهادی دولت را قابل دفاع دانست و گفت: بیشتر وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم توانمندی خوبی دارند.

حسینعلی حاجی دلیگانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره فهرست پیشنهادی وزرای دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم توانمندی خوبی دارند و به عنوان نمونه توانایی عباس علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو قابل دفاع بوده و سوابق وی در تولید برق و انرژی ارزنده است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس افزود: حسین سیمایی صراف وزیر پیشنهادی علوم نیز فرد توانمند و با انصافی است و می‌تواند در این حوزه موفق عمل کند.

وی با اشاره به انتخاب سیداسماعیل خطیب به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات یادآور شد: وی هم عملکرد خوبی در دولت قبل داشتند و برای دولت چهاردهم هم حفظ شدند و به نظر می‌رسد رای بالایی کسب کند.

دلیگانی، شالکله وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم را با کیفیت و قابل دفاع ارزیابی کرد و گفت: البته به نظر می‌رسد برخی از وزرای پیشنهادی برای کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس کار سختی را در پیش داشته باشند و باید دفاع آنها را در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس دید و بررسی کرد.

این نماینده مجلس در ادامه به مدیریت کابینه دولت چهاردهم توسط رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: یکی از اشکلاتی که در دولت‌های قبل و حتی دولت شهید رئیسی وجود داشت، نحوه مدیریت و اداره هیات وزیران بود و باید در مواقعی که برخی از وزرا عملکرد قابل قبولی ندارند، بدون تعارف از جمع هیات وزیران جدا شوند.

دلیگانی خاطرنشان کرد: از آقای پزشکیان انتظار می‌رود در مواقعی که برخی از وزرا به رغم کسب رای اعتماد مجلس، از کارآمدی لازم برخوردار نبودند، تصمیم کارشناسی با فوریت درباره آنها اتخاذ شود.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس از امروز، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دو شیفت در دستور کار خواهند داشت.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی همچنین خبر داد که وزرای پیشنهادی دولت در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha