مادر شهید «محمد دریانورد درگهانی» در قشم آسمانی شد

قشم - ایرنا - سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قشم گفت: حاجیه خانم «فاطمه دریانورد» مادر شهید «محمد دریانورد درگهانی» به علت کهولت سن و بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

ابوالفضل تقی زاده قشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مراسم تشییع پیکر این مادر فداکار و صبور، ساعت ۱۸:۱۵ عصر با حضور بستگان و جمعی از مسوولین و ایثارگران در مسجد جامع و آرامستان شهر بندری درگهان جزیره قشم برگزار می شود.

مادر شهید «محمد دریانورد درگهانی» در قشم آسمانی شد

شهید محمد دریانورد درگهانی یکم فروردین ۱۳۵۳، در شهر درگهان از توابع شهرستان قشم دیده به جهان گشود. پدرش عبدالرحمن، ملوان بود و مادرش فاطمه نام داشت.

این شهید والامقام دوران دفاع مقدس تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت و به عنوان سرباز ارتش خدمت می کرد.

شانزدهم خرداد ۱۳۷۲، در نفت‌شهر بر اثر انفجار مین و قطع پاها و دست، شهید شد. مزار این شهید بزرگوار در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.

شهرستان قشم با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۲ شهید(۲۰ شهید دفاع مقدس، یک شهید سلامت و یک شهید مدافع امنیت) ۱۱ آزاده و ۴۷ جانباز را تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد سه نفر از آنان هشت سال تمام در اسارت نیروهای بعثی صدام بودند و یکی از آنها جزو آن ۲۳ نوجوان رزمنده و معروف اسرای جنگی عملیات بیت‌المقدس است.

این شهرستان همچنین میزبان پیکرهای پاک ۱۰ شهید گمنام دفاع مقدس پنج شهید در یادمان شهدای گمنام شهر قشم، یک شهید گمنام در جزیره لارک، یک شهید گمنام در جزیره هنگام و سه شهید گمنام در شهر بندری درگهان در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس و سرزمین آب و آفتاب است.

شهید «حسن ذاکری» کوچک ترین شهید دوران دفاع مقدس و سردار شهید «غلامشاه ذاکری» از شهدای شاخص این جزیره هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha