استاندار اردبیل: نگذاریم در دوره تغییر دولت خللی در خدمت‌رسانی به مردم ایجاد شود

اردبیل- ایرنا- استاندار اردبیل گفت: مدیران دستگاههای اجرایی اجازه ندهند در دوره تغییر دولت و تا زمان حضور وزرای جدید در وزارتخانه‌ها خللی در روند خدمتگزاری به مردم و عمل به وظایف ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید حامد عاملی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: امام حسین(ع) و کربلا از مسئله ظهور جدا نیست و در همایش عظیم اربعین حسینی باید دل‌های بشریت برای ظهور منجی عالم بشریت آماده شود و تلاش کنیم این همایش باشکوه بیشتری برگزار شود.

استاندار اردبیل با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، به ذکر برخی ویژگی‌های اخلاقی شهید رجایی پرداخت و گفت: در حالی که شهید رجایی در مجموع ۲۸ روز رئیس جمهور بوده است، امروز شاهد هستیم که بعد از چهار دهه همچنان در بین مردم محبوبیت دارد و همه از ایشان به نیکی یاد می‌کنند.

عاملی ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شده شهید رجایی در دل‌های مردم جا بگیرد، این بود که خود را خدمتگزار مردم می‌دانست و به مردم نگاه ابزاری نداشت و به دنبال حل مسائل و گرفتاریهای مردم بود.

وی ساده زیستی را یکی دیگر از ویژگی‌های شهید رجایی عنوان کرد و گفت: هیچ گاه پست و مقام باعث نشد شهید رجایی از سلوک اخلاقی خود دست بردارد و در تمام دوران مسئولیت تلاش کرد خدمتگزار حقیقی مردم باشد و حتی فرزندان ایشان هم در دستگاه دولتی استخدام نشدند و امروز زندگی کاملا عادی دارند.

استاندار اردبیل ادامه داد: یکی از دیگر از ویژگی‌های شهید رجایی پرکاری ایشان بود شهید رجایی فرصت حضور در کسوت مسئولیت را فرصتی الهی می‌دانست و ما هم باید از لحظه لحظه فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته است، برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

عاملی با بیان اینکه امروز باید بتوانیم از کسانی که الگوی ما هستند درس بگیریم، گفت: شهید آیت الله رئیسی هم چنین ویژگی‌هایی داشت و در مسیر خدمت به مردم شبانه روز تلاش کرد با شهادت مزد زحمات خود را دریافت کرد.

وظیفه همه ما خدمت به مردم تا آخرین لحظه حضور در مسئولیت است

وی با تاکید بر اینکه وظیفه همه ما خدمت به مردم تا آخرین لحظه حضور در مسئولیت است، گفت: در فرصت انتقال دولت ممکن است در برخی وزارتخانه‌ها رکودی به وجود بیاید. از مدیران دستگاه‌ها تقاضا می‌کنم به هیچ وجه اجازه ندهند در سطح استان در خدمت به مردم و عمل به وظایف رکود ایجاد شود و مسئولین استان باید با همان جدیت به وظایف خود عمل کنند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: به هیچ وجه نباید اجازه دهیم در روند خدمتگزاری به مردم خدشه وارد شود و هر کاری لازم است انجام دهیم و برای همین از همه مسئولین استان تقاضا می‌کنم این ایام پرکارترین ایام خدمتشان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در ایام هفته دولت باید قدردان زحمات کسانی باشیم که به مردم خدمت می‌کنند. در این ایام طی برنامه هایی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مدیران ارزیابی خواهد شد و باید قدردان زحمات و تلاش‌های مدیرانی باشیم که اقدامات شاخص داشته اند.

عاملی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی از اقدامات اقدامات شاخصی که برای رشد و تعالی استان شده است، به مدیران استانی توصیه کرد با دست اندرکاران جشنواره روایت تحول که در حال برگزاری است همکاری کنند و اطلاعات و داده‌های مورد نیاز را در اختیار متولیان جشنواره قرار دهند.

استاندار اردبیل یادآورشد: علاوه بر این در هفته دولت مدیران و مسئولین استانی در نشست‌های خبری و حضور در رسانه‌ها درباره اهم فعالیت‌ها و اقدامات خود اطلاع رسانی خواهند کرد.

ریل‌گذاری راه آهن اردبیل به ۱۴۱ کیلومتر رسید

وی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در استان اردبیل گفت: در حوزه راه آهن ریل گذاری راه آهن اردبیل - میانه ۱۴۱ کیلومتر رسیده و ۳۴ کیلومتر دیگر باقی مانده است و قرار است برای تکمیل و بهره‌برداری از آن ۶ هزار میلیارد ریال دیگر به این پروژه تزریق شود.

عاملی همچنین گفت: در حوزه سلامت در سطح استان یک دستگاه ام. آر.آی وجود داشت که در دوران فعالیت دولت سیزدهم سه دستگاه دیگر در شهرهای اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد و یک دستگاه دیگر توسط بخش خصوصی نصب و راه اندازی شد.

استاندار اردبیل یادآورشد: تعداد تخت‌های بیمارستانی در استان اردبیل ۲ هزار تخت بوده است و یک هزار و ۷۰۰ تخت کمبود داشتیم که برای جبران آن بیمارستان ۵۴ تختخوابی نجف‌‎زاده با استفاده از اعتبارات دولتی در دست اجراست.

وی ادامه داد: علاوه بر این بیمارستان یک هزار تختخوابی هم با اعتبارات فاینانس و اعتبارات ماده ۵۶ احداث می‌شود و قرار است یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی هم توسط یکی از خیران در استان احداث شود.

بازخورد مثبت سفرهای شهرستانی/ آمارهای مستند و درست به مردم ارائه شود

عاملی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم ارائه آمار درست و مستند به افکار عمومی از اقدامات دولت اظهار کرد: در طی این مدت سفرهای متعددی به همراه مدیران کل استان‌ها به شهرستان‌های استان انجام شد که بازخوردهای بسیار مثبتی بین مردم داشته است و لازم است این رویه ادامه داشته باشد.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در مقایسه با سفرهای قبل میزان مشکلات و مراجعه شهروندان به مسئولین کمتر شده است.

وی در پایان با تاکید برلزوم دسترسی ساده و آسان مردم به مدیران گفت: ملاقات‌های عمومی هم فرصتی است که لازم است مسئولین از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha