فهرست وزرای پیشنهادی فراجناحی و قابل قبول است/ مجلس رأی اعتماد قوی دهد

تهران- ایرنا- عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فهرست وزرای پیشنهادی قابل قبول است و از همه جناح‌های سیاسی در آن حضور دارند، گفت: امیدواریم همه وزرای معرفی شده از مجلس رای اعتماد قوی کسب کنند.

«احمد فاطمی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به ارائه فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس برای بررسی صلاحیت‌ها و کسب رای اعتماد، گفت: کابینه دکتر پزشکیان که به مجلس ارائه شده یک کابینه خوب و قابل قبول و فراجناحی است.

وی اظهار کرد: بر خلاف برخی فضاسازی‌ها که کابینه دکتر پزشکیان را کابینه سوم دولتِ سیدمحمد خاتمی و یا کابینه سوم دولتِ حسن روحانی معرفی می‌کنند باید گفت که این گونه نیست و کابینه چهاردهم، کابینه شخص مسعود پزشکیان است.

نماینده مردم مازندران در مجلس با بیان اینکه در فهرست پیشنهادی از چهره‌های غیر سیاسی و متخصص استفاده شده و این از نقاط قوت کابینه است، تصریح کرد: من کابینه پزشکیان را کابینه قابل قبول و خوب می‌دانم و امیدوارم بتواند از مجلس اعتمادی قوی و قاطع بگیرد.

فاطمی خاطرنشان کرد: بررسی‌هایی در کمیسیون‌های تخصصی و ارائه گزارش‌های درباره وزرای پیشنهادی انجام می‌شود، نمایندگان با برنامه‌ها و سوابق کاری وزرا بیشتر آشنا می‌شوند و در فضای شفاف‌تر بحث رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی را خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، امروز یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس از عصر امروز، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دستور کار خواهند داشت و این روند در روزهای بعد به صورت دو شیفت در کمیسیون‌ها پیگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی همچنین خبر داد که وزرای پیشنهادی دولت در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha