احداث بزرگترین پروژه گردشگری کشور در محدوده بی بی شهربانوی شهرری +فیلم

تهران - ایرنا - شهردار منطقه ۲۰ گفت: بزرگترین پروژه گردشگری کشور در منطقه آستان مقدس بی بی شهربانوی شهرری در حال احداث است که فاز اول آن تا آخر سال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا ،خبرنگاران از پروژه قطب گردشگری کوه بی بی شهربانو با حضور رضا شنگی شهردار و معاونین منطقه ۲۰ بازدید کردند.

پروژه بی بی شهربانو بعنوان بزرگترین پروژه گردشگری کشور، با قراردادی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است و این پروژه تحت نظارت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران و با دستور شهردار تهران در حال اجراست.

هدف این پروژه تبدیل یک منطقه کلیدی و مهم به فضایی تفرجگاهی و گردشگری برای مردم شهر ری، به ویژه در محور امین‌آباد، است که فاز اول پروژه تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد و در حال حاضر بدون معارض در حال ساخت است و این پروژه در سه فاز احداث خواهد شد و تأمین اعتبار این پروژه از بودجه شهرداری تهران است و هزینه‌های تملک زمین‌ها هنوز مشخص نشده است.

شهردار منطقه ۲۰ تهران گفت: پروژه‌هایی با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومان در سطح منطقه ۲۰ شهرداری تهران در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آن‌ها، شاهد ارتقاء خدمات در حوزه‌های مختلف هستیم.

شنگی در روز یکشنبه در تور بازدید رسانه ای در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی هایی که در منطقه ۲۰ داشتیم و همچنین توجه ویژه شهردار تهران به منطقه ۲۰ و شهرری، در سال ۱۴۰۳مجموع اعتبارات مصوبه شهر تهران و مجموعه دستوراتی که به عنوان پشتیبان از سازمان ها و شرکت ها از منطقه در حال انجام‌ است اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۵۰۰میلیارد تومان پروژه در دست اقدام خواهیم داشت و تلاش ما بر این است که در اسرع وقت به اتمام برسد و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: تا ۲ماه آینده تمام میادین شهر با نصب پایه چراغ های دکوراتیو روشن می گردد.

شنگی در ادامه با توجه به افزایش تعداد اماکن ورزشی در منطقه ۲۰ افزود: در حال حاضر ۲۵زمین چمن مصنوعی در این منطقه وجود دارد که طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده سرانه اماکن ورزشی به تعداد قابل توجهی افزایش پیدا خواهد داشت.رضا شنگی روز یکش

وی در حاشیه اجرای پروژه ای شهرداری منطقه ۲۰ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه زیرساختی انتقال آب پساب از تصفیه خانه فاضلاب جنوب تا پروژه گردشگری بی بی شهربانوی شهرری در حال احداث است که حدود۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با تکمیل این پروژه مشکلی برای آبیاری عرصه جنگلکاری این پروژه نخواهیم داشت.

اتصال فضای گردشگری محور امین آباد به بقعه بی بی شهربانو 

 شهردار منطقه ۲۰ در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قطب گردشگری بی بی شهربانو بزرگترین پروژه گردشگری کشور است که با قراردادی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است. امیدواریم با اجرای این پروژه این بخش منطقه از فضای بی دفاع شهری به فضای گردشگری تبدیل شود.

وی افزود: محور امین آباد نیز به بقعه بی بی شهربانو متصل می شود و در برنامه داریم که فضای گردشگری امین آباد را به فضای گردشگری بی‌بی شهربانو متصل کنیم.

شنگی ادامه داد: این پروژه سه فاز دارد و امیدواریم تا پایان سال فاز اول آن را انجام دهیم. زمین آن ۴۰ هکتار است و پروژه بدون معارض در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۲۰ اضافه کرد: در بخش انتقال آب تصفیه‌خانه جنوب نیز در حال تلاش هستیم تا فضای سبز و تفرجگاه منطقه را این طریق آبیاری کنیم. پیشرفت فیزیکی انتقال پساب حدود ۶۰ درصد است و تقریبا تا یک ماه آینده به پایان می رسد.

آغاز عملیات احداث مجموعه ورزشی تقی آباد؛ طی روزهای آتی

وی در ادامه بیان کرد: براساس خواسته مردم تقی آباد ارتقای سرانه ورزشی و احداث مجموعه ورزشی در این محله را پیگیری کردیم و با توجه به کمبود زمین در این محله با هماهنگی شرکت واحد اتوبوسرانی ۲ هزار متر از زمین اتوبوسرانی را برای احداث مجموعه ورزشی در تقی آباد دز نظر گرفتیم که از همین هفته تجهیز کارگاه آن انجام و این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز می شود.

عملیات ساخت ۴۷۵۰ واحد پارکینگ در ضلع جنوبی حرم در نیمه دوم سال آغاز می‌شود

شنگی در ادامه در نشست صمیمانه با اصحاب رسانه که با حضور تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: سالها بود که بحث احداث پارکینگ ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مطرح بود اما به دلیل نیاز به زیرساخت‌ها و الزامات قانونی این کار انجام نشده بود. خوشبختانه صبح امروز مصوبه کمیسیون ماده پنج این پروژه ابلاغ و اجرای احداث ۴ هزار و ۷۵۰ واحد پارکینگ در زمینی با متراژ بیش از ۲۶ هزار متر مربع در نیمه دوم سال آغاز می شود.

شهردار منطقه ۲۰ افزود: ظرف یک سال گذشته ۱۳۸ هزار تن آسفالت به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان در منطقه ۲۰ توزیع شد و ۹۰ هزار تن آسفالت نیز در سال ۱۴۰۳ توزیع خواهد شد.

پروژه باغ ایرانی به زودی کلید زده می شود

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۲ هزار و ۵۰۰میلیارد تومان پروژه در منطقه تعریف شده که بخشی از آنها در حال اجرا است، عنوان کرد: پروژه باغ ایرانی به زودی کلید زده می شود. همچنین آسفالت ۵۵ مدرسه نیز انجام شده و ۱۱۱ چشمه سرویس بهداشتی در سطح منطقه بازسازی و مرمت شد که این عدد تا پایان سال به ۲۰۰ مورد می رسد.

افتتاح ایستگاه میدان شهرری از خط ۶ تا پایان سال

به گفته شنگی؛ بیش از ۵۰۸ پایه چراغ در شهر نصب شده و تا پایان سال بیش از یک هزار پایه چراغ، برج نوری و پایه دکوراتیو در سطح منطقه نصب می شود. همچنین در بحث مترو و در خط ۶ آن احداث ایستگاه میدان شهرری آغاز شده و این ایستگاه تا پایان سال جاری به افتتاح خواهد رسید.

شهردار منطقه ۲۰ در پایان خاطرنشان کرد: کانال سرخه حصار نیز یکی از پروژه های مهم منطقه است که به طور کامل از بین رفته و خطرناک شده بود. بنابراین بازسازی آن را از طریق شرکت خاکریزآب پیگیری کردیم و حدود یک ماه است که بازسازی آن با قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha