«بازیخانه قیاس‌الدین مع‌الفارق» و «مرگ و دختر جوان» در مسیر اجرا

تهران- ایرنا- نمایش «بازیخانه قیاس‌الدین مع‌الفارق» به نویسندگی سیدمحمد ‌مساوات پس‌از ۱۲سال با کارگردانی سوگند ‌مطلب ‌زاده به صحنه می‌آید. از دیگر اخبار امروز حوزه تئاتر می‌توان به تغییر ساعت اجرای نمایش «قضیه تفنگ چخوف»، رونمایی از پوستر «مرگ و دختر جوان» و کارگردانی شهره سلطانی پس‌ از ۸ سال اشاره کرد.

به گزارش ایرنا، نمایش «بازیخانه قیاس‌الدین مع‌الفارق» به نویسندگی سیدمحمد ‌مساوات و کارگردانی سوگند ‌مطلب‌زاده از ۲۵ مرداد ۱۴۰۳، ساعت ۱۷ در سالن شماره۱ خانه نمایش دا روی صحنه می‌رود.

این نمایشنامه از سیدمحمد ‌مساوات که برای اولین‌بار در سال ۱۳۹۱ در سالن اصلی تالار مولوی تهران روی صحنه رفت و اکنون پس‌از ۱۲سال دوباره تماشایی می‌شود.

امیرپارسا ‌فاضل، آرزو ‌فتحی، سید ‌علی ‌مساوات، امیر ‌خادم، آریا ‌جنتی، سارا ‌گل ‌نژاد، میکائیل ‌بنی ‌نجاریان و مرتضی ‌سمیعی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: «چهار زن شازده قیاس الدین رفتند سینه قبرستون و او بعد سال‌ها صاحب فرزندی می‌شود که بیماری نادری به اسم خوابک دارد...»

روابط عمومی، مشاور مطبوعاتی، تبلیغات: علی ‌کیهانی، با حمایت: خانه ‌نمایش ‌دا، موسیقی: نوید ‌هنرآرا، ستایش ستار، طراح لباس: سوگند ‌مطلب ‌زاده، اجرای لباس: فاطمه خمیسی، دستیار کارگردان: امیرپارسا ‌فاضل، طراح تیزر،

موشن گرافیک: مصطفی ‌فراهانی، گرافیک: حسین ‌اناری، عکاس: مصطفی ‌فراهانی، طراح پوستر: سوگند ‌مطلب ‌زاده، مدیر اجرایی: امیرپارسا ‌فاضل دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.

پوستر «مرگ و دختر جوان» رونمایی شد

پوستر نمایش «مرگ و دختر جوان» با طراحی مرتضی هرآئینی برای اجرا در تئاتر شهر رونمایی شد.

نمایش «مرگ و دختر جوان» نوشته مشهور آریل دورفمان با تهیه کنندگی و کارگردانی محمدحسن علمائی از ۲۴ مرداد اجرای خود را در تالار سایه آغاز می‌کند.

«بازیخانه قیاس‌الدین مع‌الفارق» و «مرگ و دختر جوان» در مسیر اجرا

مرتضی هرآئینی در طراحی پوستر این نمایش از تصویر بست‌های پلاستیکی که در هم زنجیر شده‌اند بهره برده است تا زخم های پیوسته‌ای که در خلاصه داستان این نمایش به آن اشاره شده است را نشان بدهد.

این نمایش که کاری از گروه تئاترتراپی است با حضور بازیگرانی همچون ملیحه آقائی، حمیده هاشمی، سحر لطفی، حسین امتی، کامیار احمدی، حسین ولی زاده، کیارش کامرو، سالار بابابیگلو و محمدحسن علمائی روی صحنه می‌رود.

«مرگ و دختر جوان» از ۲۴ مرداد ساعت ۲۰:۰۰ در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

شهره سلطانی پس‌ از ۸ سال کارگردانی می‌کند

شهره سلطانی بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون قرار است تازه‌ترین نمایش خود به نام «من و گربه‌ پری» را پس‌از ۸ سال کارگردانی کند.

«من و گربه‌ پری» عنوان یکی از تازه‌ترین نمایش‌هایی است که شهریورماه سال ۱۴۰۳ به نویسندگی سیمین امیریان و کارگردانی شهره سلطانی روی صحنه خواهد رفت.

شهره سلطانی طی سال‌های گذشته علاوه بر بازی در آثار نمایشی متعدد، به‌عنوان کارگردان نیز در حوزه تئاتر فعالیت‌هایی داشته که تازه‌ترین این تجربه‌ها مربوط به کارگردانی نمایش «پینوکیا – سال ۱۳۹۴» در تالار استاد ناظرزاده

کرمانی تماشاخانه ایرانشهر و «شعبده و طلسم – ۱۳۷۶» در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر است.

«بازیخانه قیاس‌الدین مع‌الفارق» و «مرگ و دختر جوان» در مسیر اجرا

نمایش «من و گربه‌ پری» ازجمله آثار جدید شهره سلطانی در عرصه کارگردانی تئاتر است که به گفته او قرار است در قالب یک روایت متفاوت و کمتر پرداخته‌شده در تئاتر پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

این هنرمند همچنین طی سال‌های گذشته در دو دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر موفق به دریافت جایزه بازیگری برتر برای بازی در نمایش‌های «مردنیک»، «روز ازنو» و «معرکه در معرکه» شده است.

تغییر ساعت اجرای نمایش «قضیه تفنگ چخوف»

ساعت اجرای نمایش «قضیه تفنگ چخوف» با کارگردانی اشکان پیر دل زنده؛ ازیکشنبه ۲۱ مرداد، تغییر کرده و ساعت ۱۹:۳۰ در تئاتر هامون روی صحنه می‌رود.

نمایش «قضیه تفنگ چخوف» نوشته احسان بدخشان و کارگردانی اشکان پیر دل زنده از یکشنبه ۲۱ مرداد ساعت ۱۹:۳۰ در تئاتر هامون روی صحنه می‌رود، این نمایش پیش از این ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می‌شد.

«بازیخانه قیاس‌الدین مع‌الفارق» و «مرگ و دختر جوان» در مسیر اجرا

محمدعلی الحمد، مهران اکبری، نیکو پشوتن، عماد جاویدپور، محمد معتضدی، پرستو الماس، یگانه منصوری، سیاوش کریما، سارا عزیزی، نیلان نکویی و درسا مهری به ترتیب ورود به صحنه در این اثر نمایشی به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان نمایش «قضیه تفنگ چخوف» آمده است: «۹ تن از مشاهیر بزرگ جهان برای اولین بار در دنیای پس از مرگ باهم وارد مسابقه‌ای می‌شوند و...»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha