سعید فائقی: دنیامالی هم خوشنام است هم کاربلد/ انتظار از او بازگشت کرسی‌های بین‌المللی است

تهران-ایرنا- سعید فائقی، معاون سابق سازمان تربیت‌بدنی معتقد است احمد دنیامالی انتخاب درستی برای حضور در وزارت ورزش بوده و می‌تواند بخصوص در عرصه بین‌المللی روزهای موفقی را رقم بزند.

به گزارش ایرنا، لیست وزرای پیشنهادی رییس‌جمهوری امروز به مجلس شورای اسلامی ارسال شد که برای وزارت ورزش نام احمد دنیامالی به چشم می‌خورد. سعید فائقی، معاون سابق سازمان تربیت بدنی امروز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره معرفی دنیامالی به مجلس شورای اسلامی گفت: «دنیامالی سابقه مدیریت حرفه‌ای در ابعاد مختلف را دارد. ایشان همچنین در سازمان تربیت بدنی به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی فعالیت کرده و روزهای موفقی را رقم زده است. جالب اینکه دنیامالی زمانی که در فدراسیون قایقرانی حضور داشت توانست کرسی بین‌المللی هم بگیرد. این نشان می‌دهد او کارش را خوب بلد است و می‌داند چطور در عرصه‌های مختلف مدیریت کند. همچنین او در وزارت راه معاونت را بر عهده داشته و در معاونت شهرداری هم فعالیت کرده است. دو دوره در مجلس بوده و روی هم رفته می‌توانیم بگوییم هم تجربه دارد و هم رزومه.»

فائقی افزود: «یادم نمی‌رود که دنیامالی در جذب سرمایه برای ورزش هم موفق بود و زمانی که در فدراسیون قایقرانی حضور داشت در این بخش فوق‌العاده عمل کرد. الان هم اگر زحمت بکشید و سری به منطقه آزاد انزلی بزنید به این نکته پی می‌برید که او چقدر اثرگذار بوده و در طول چهار، پنج سال توانسته آنجا را به رشد جالبی برساند. دنیامالی در ورزش خوشنام است و به نظرم کارشناسان مختلف هم از انتخاب او حمایت خواهند کرد. همچنین با توجه به اینکه از جنس مجلس هم هست، فکر می‌کنم مورد تأیید نمایندگان هم قرار خواهد گرفت. من فکر می‌کنم دنیامالی بتواند کار مثبتی برای ورزش انجام بدهد. ما در المپیک ۲۰۲۴ توانستیم ۶ مدال نقره بگیریم. خب آدم جگرش می‌سوزد وقتی می‌بیند ۶ ورزشکار ما به فینال رسیده‌اند اما مغلوب شده‌اند و دست‌شان از طلا کوتاه مانده. بنابراین خیلی مهم است که یک فردی در ورزش بیاید و بتواند چنین مشکلاتی را حل کند.»

سعید فائقی: دنیامالی هم خوشنام است هم کاربلد/ انتظار از او بازگشت کرسی‌های بین‌المللی است

معاون سابق سازمان تربیت بدنی گفت: «اینکه دنیامالی در دوران ریاست فدراسیون قایقرانی توانسته کرسی آسیایی و جهانی بگیرد، به خودی خود نشان می‌دهد او در ورزش هم کاربلد است. ما سال‌هاست در این بخش به شدت ضعیف هستیم و اصلاً کرسی بین‌المللی نداریم. یک زمانی سید مصطفی هاشمی‌طبا عضو مهمی در کمیته المپیک بود و در مسابقات بهترین جایگاه را برای او در نظر می‌گرفتند. همان مقطع ما پنج، شش دبیر آسیایی داشتیم و در عرصه مدیریت بین‌المللی واقعاً قوی بودیم. الان اما یکی از ضعف‌ها همین است؛ چون ورزش تنها به داخل کشور مربوط نمی‌شود و شما باید دیپلماسی را بلد باشی تا بتوانی با مدیران خارجی تعامل کنی. دنیامالی در دوره ریاست فدراسیون قایقرانی نشان داد در این بخش فعال است و خیلی زود هم توانست نام خود را در عرصه‌های بین‌المللی مطرح کند.»

فائقی در پایان گفت: «الان ۱۶ تا ۲۰ سال است در بخش توسعه بین‌المللی عقب مانده‌ایم و امیدوارم دنیامالی با حضورش به عنوان وزیر ورزش بتواند این کرسی‌ها را برگرداند و در ورزش جهان دوباره همان جایگاه مناسب قبلی را داشته باشیم. بخصوص که یکی از سیاست‌های دولت دکتر مسعود پزشکیان تعامل با کشورهای خارجی است و بنابراین در بخش ورزش هم می‌توانیم به وقوع این اتفاق خوشبین باشیم. دنیامالی می‌تواند وزیر موفقی در ورزش باشد و امیدوارم بتواند در عرصه بین‌المللی مثل گذشته تأثیرگذار باشد.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha