۲۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۲
کد خبرنگار: 5400
کد خبر: 85565188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷۰ کیلومتر خطوط انتقال آب در شرق استان تهران احداث شده است

دماوند- ایرنا- مدیرعامل آبفای شرق استان تهران گفت: در حوزه تأمین آب بیش از ۲۷۰ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در شرق ا ستان احداث شده است.

رحمت‌اله محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح اقدامات و چالش‌های حوزه آب و فاضلاب اظهار داشت: با وجود اینکه بیش از ۴۰ حلقه چاه جدید در این منطقه حفاری و بیش از ۳۷ حلقه چاه احیا شده است اما شرایط تأمین آب در شرق استان تهران به دلیل کمبود منابع آبرفتی و آبخوان‌ها، بسیار متفاوت و چالش‌برانگیز است.

وی افزود: سرسبزی‌های حوزه استحفاظی ممکن است افراد را فریب دهد، اما این مناطق عمدتاً به آب‌های زیرسطحی وابسته هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شرق تهران بیان کرد: امسال چهارمین سال خشکسالی را تجربه می‌کنیم و مخازن سدهای لار و لتیان شرایط مطلوبی ندارند، به‌طوری‌که تنها ۸۴ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارند.

محمدی اضافه کرد: سطح آب در برخی سدها به قدری کاهش یافته است که امکان برداشت آب وجود ندارد و این موضوع به‌ ویژه مشترکان شهرهای پردیس و بومهن را تحت تأثیر قرار می‌دهد بطوریکه مخازن سدها شرایط مطلوبی ندارند.

مردم در مصرف بهینه آب شرب با شرکت آبفا همکاری کنند/ احتمال رسیدن به شرایط بحرانی در روزهای آینده/ بهره‌برداری از تصفیه‌خانه‌ رودهن تا پایان سال جاری

مدیرعامل آبفای شرق تهران اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، زون‌بندی‌هایی برای مدیریت مصرف اعمال شد، اما باید توجه داشت که مدیریت مصرف آب و فاضلاب از اختیارات شرکت خارج است و مردم باید خود نیز در مصرف بهینه آب همکاری کنند.

محمدی همچنین با اشاره به اوج مصرف آب و برق در روزهای اخیر و خطر رسیدن به شرایط بحران، تأکید کرد: اگر تولید و مصرف به برابری برسد، با تنش جدی مواجه خواهیم شد.

وی در ادامه از نقش مؤثر خبرنگاران در مدیریت مصرف آب سخن گفت و بیان کرد: خبرنگاران می‌توانند نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم و کاهش هدر رفت آب شرب در مصارف غیرضروری ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران اظهار داشت: طی سال‌های اخیر، بیش از ۵۰ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه‌روز تصفیه می‌شود.

محمدی تصریح کرد: منطقه مهرآباد با همت و تلاش مسئولان ظرف یک سال به تصفیه‌خانه متصل شد و وارد مدار بهره‌برداری گردید.

وی افزود: در گذشته فاضلاب خام به محیط زیست وارد می‌شد، اما امروز با احداث تصفیه‌خانه‌ها، فاضلاب به آب زلال تبدیل می‌شود؛ در مناطقی مانند رودهن و بومهن، تصفیه‌خانه‌ در حال احداث است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل آبفای شرق تهران ادامه داد: همچنین در دماوند، شبکه جمع‌آوری فاضلاب به تازگی آغاز به کار کرده و امید است تا سال آینده تصفیه‌خانه‌های این منطقه نیز وارد فاز اجرایی شوند.

شهرستان دماوند در شرق استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha