وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی برای ایران‌هراسی چاره‌اندیشی کند/ اصناف پای کار ایستاده‌اند

تهران- ایرنا- رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی، گفت: مقابله با ایران‌هراسی باید در اولویت برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حتی دولت چهاردهم قرار گیرد.

یاور عبیری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اظهار داشت: انتظار می‌رود او با سوابق و روابطی که در دولت دارد دیپلماسی قوی و موثری را برای مقابله با ایران‌هراسی در اولویت کاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و دولت چهاردهم قرار دهد.

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی گفت: در گذشته روابط سیاسی اقتصادی و فرهنگی ما با کشورهای اروپایی بهتر بود، اروپایی‌های بازار سنتی گردشگری ما هستند، پس از افزایش تحریم‌ها، شیوع کرونا و افول روابط با اروپایی‌ها، حضور گردشگران اروپایی در ایران جز در موارد سفر انفرادی یا خانوادگی، تقریبا به صفر رسیده است.

وی تصریح کرد: بازار هدف ما بیشتر اروپایی‌هاست و مخاطبان بوم‌گردی ما از میان این گروه از گردشگران است؛ مساله مقابله با ایران‌هراسی باید در دستور کار وزیر جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دولت چهاردهم قرار بگیرد باید روابط گردشگری ما با کشورهای اروپایی بهتر شود.

وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی برای ایران‌هراسی چاره‌اندیشی کند/ اصناف پای کار ایستاده‌اند
یاور عبیری، رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور

تورم عامل حذف سفر از سبد فرهنگی خانواده

عبیری درباره پرداخت تسهیلات حمایتی به تاسیسات گردشگری به ویژه بوم‌گردی‌ها، گفت: تسهیلاتی که به بوم‌گردی‌ها پیشتر اختصاص داده می‌شد به نوعی کفاف هزینه‌هایشان را می‌کرد، اما خیلی از آنها با این رکود گردشگری ورشکسته شده‌اند. یکی از موضوعات مهم، وضعیت اقتصادی مردم است که باید در دولت جدید به ویژه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اتفاق بیفتد.

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی اظهار داشت: در سال‌های اخیر با افزایش تورم شاهد کاهش سفر و حذف گردشگری از سبد فرهنگی خانواده باشیم، لازم است وضعیت اقتصادی مردم بهتر شود تا سفر رونق بگیرد و به سمت مراکز اقامتی بروند، انتظار می رود چرخه اقتصاد گردشگری رونق بگیرد.

وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی برای ایران‌هراسی چاره‌اندیشی کند/ اصناف پای کار ایستاده‌اند

تشکل‌ها گردشگری پای کار می‌ایستند

عبیری تاکید کرد: وزیر میراث فرهنگی باید برای سه مجوعه خود معاونان قوی، توانمند و متخصص انتخاب کند که در عین حال جسور باشند و بتوانند خلاقیت به خرج دهد تا گردشگری رونق یابد.

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی با تاکید بر ضرورت مشارکت‌های مردمی و تشکل‌ها برای رونق گردشگری گفت: حضور فعالانه تشکل‌های گردشگری می‌تواند میزان مشارکت مردم در صنعت گردشگری را افزایش دهد، جامعه محلی اگر خود را در زنجیره کسب و کار این صنعت ببیند قطعا برای حل چالش‌های این صنعت به میدان می‌آید و پای کار می‌ایستند.

وی بومگردی‌ها را نماد و نشان مشارکت اجتماعی در گردشگری دانست و گفت: توسعه مشارکت اجتماعی می‌تواند ابزار مهمی برای وزارت میراث فرهنگی و بازوی اجرایی دولت باشد. تشکل‌ها صاحبان اصلی کار هستند و وزارث میراث فرهنگی عملا تسهیلگر است، صنوف گردشگری هستند که این صنعت را می گردانند، دولت می‌تواند از این فرصت طلایی برای توسعه اجتماعی استفاده کند.

وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی برای ایران‌هراسی چاره‌اندیشی کند/ اصناف پای کار ایستاده‌اند
سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

به گزارش ایرنا، از سال ۱۳۹۸ که میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سازمان به وزارتخانه تبدیل شد، ۲ وزیر مسئولیت این وزارتخانه تازه تاسیس و جوان را به عهده گرفتند، علی‌اصغر مونسان در دولت دوازدهم و سیدعزت الله ضرغامی در دولت سیزدهم و روز یکشنبه - ۲۱ مرداد- مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، فهرست وزیران پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد، و در میان ۱۹ وزارتخانه دولت، نام سیدرضا صالحی امیری به عنوان وزیر پیشنهاد برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به چشم می‌خورد.

سیدرضا صالحی امیری متولد ١٣٤٠ در شهرستان بابل، سیاستمدار و فعال علمی و فرهنگی، دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی است و سابقه مسئولیت در سطح وزارت در دولت یازدهم را در کارنامه خود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم، معاون رئیس جمهوری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، سرپرست وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم، از مهمترین سوابق اجرایی صالحی امیری است.

صالحی‌امیری همچنین معاونت بررسی‌های راهبردی وزارت اطلاعات، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، و معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام را در کارنامه اجرایی خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha