۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85565516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف گاز در صنایع خراسان‌شمالی روزانه ۹ میلیون مترمکعب است

بجنورد- ایرنا- مدیر عامل شرکت گاز خراسان‌شمالی با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ صنعت عمده استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، گفت: مصرف روزانه گاز در صنایع این استان ۹ میلیون متر مکعب است.

سیدمحمود هاشمی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا خراسان‌شمالی اظهار کرد: سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان ۷۴ درصد، سهم برق ۶ درصد، بنزین هفت درصد و سایر فرآورده های نفتی ۱۳ درصد است.

وی نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، پتروشیمی خراسان، آلومینای جاجرم، ریخته گری و لوله گستر اسفراین را از صنایعی دانست که سوخت آنها با گاز طبیعی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: اکنون حدود یکهزار و ۲۰۰ صنعت عمده و فوق عمده استان از نعمت گاز برخوردار هستند و ۲۲ شهرک های صنعتی و نواحی و ۳۳ جایگاه سی ان جی نیز گازدار شده اند.

وی با اشاره به ناترازی گاز در فصل سرما، گفت: ناترازی گاز و انتقال آن ۲ مشکل عمده کشور و خراسان شمالی است.

هاشمی افزود: اما با توجه به ناترازی گاز در فصل زمستان بخشی از صنایع با محدودیت هایی مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی تنها استانی است که از پالایشگاه مستقیم گاز دریافت نمی کند، افزود: این استان در انتهای خط لوله گاز قرار دارد و در پیک مصرف در فصل زمستان با کمبود و فشار پایین مواجه خواهد شد اما با این وجود از قطعی گاز در بخش خانگی جلوگیری شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی افزود: متاسفانه با وجود اینکه رعایت صرفه جویی انرژی در ادارات دولتی اجباری است این امر رعایت نشده است.

وی تصریح کرد: رعایت نکردن بحث صرفه جویی در ساختمان های مسکونی, اداری، تجاری و صنعتی باعث ناترازی گاز در فصل زمستان خواهد شد.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

ضریب نفوذ گاز طبیعی در خراسان شمالی ۱۰۰ درصد است و اکنون تمامی روستاهای این خطه از نعمت گاز بهره مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha