۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۹
کد خبر: 85565525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تابش: کابینه پیشنهادی دولت بر مبنای وفاق ملی است

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۹
کد خبر: 85565525
تابش: کابینه پیشنهادی دولت بر مبنای وفاق ملی است

تهران-ایرنا-نماینده ادوار مجلس با تاکید بر این که کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان بر مبنای وفاق ملی است، گفت: سعی و تلاش رئیس جمهور بر این است که در جهت تعقیب خواسته ها و مطالبات مردم حرکت کند و حمایت همه احزاب جناح ها و گروه ها را داشته باشد.

محمدرضا تابش روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره کابینه معرفی شده از سوی مسعود پزشکیان رئیس جمهور به مجلس اظهار داشت: بستر شکل گیری کابینه مبتنی بر حادثه تاسف آور و غیر مترقبه و ناگهانی شهادت آیت‌الله رئیسی بود لذا شکل گیری کابینه هم مبتنی بر این مقتضیات است.

وی افزود: بنابراین اولا این حق را برای رئیس جمهور قائل باشیم که کابینه را خودش انتخاب کند کابینه ایشان هم بر مبنای وفاق ملی بوده است.

تابش ادامه داد: ثانیا سعی و تلاش رئیس جمهور بر این است که در جهت تعقیب خواسته ها و مطالبات مردم حرکت کند و حمایت همه احزاب جناح ها و گروه ها را داشته باشد.

نماینده ادوار مجلس بیان کرد: اینکه ترکیب کابینه چگونه باشد، ایشان ملاحظاتی دارد و با موانع و مشکلاتی برخورد کرده است و برخورد می کند که باید توضیح دهد؛ ولی مهم خروجی کابینه است که در راستای تحقق شعارهای دکتر پزشکیان که مُلهم از نهج البلاغه بوده و سرآمد آنها تحقق عدالت و اینکه ایشان صدای بی صدایان باشد، است.

تابش اظهار داشت: امیدواریم خروجی کابینه محقق کننده این شعارها باشد و زودتر کابینه با رأی اعتمادی که از مجلس می گیرد، به سرانجام برسد و کار خود را آغاز کند و رئیس جمهور بتواند نسبت به تحقق مطالبات و خواسته های به حق مردم اقدامات موثری انجام دهد.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس از امروز، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دو شیفت در دستور کار خواهند داشت.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی همچنین خبر داد که وزرای پیشنهادی دولت در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha