۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85565535
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

اکران ۳۶ عنوان فیلم جشنواره بین‌المللی رشد در گیلان آغاز شده است

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از آغاز نمایش ۳۶ فیلم از فیلم‌های پنجاه و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در این استان خبر داد.

محمدحسین رمضانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در پنج بسته شامل رده «کودک»، «نوجوان»، «معلمان»، «خانواده» و «خانواده و معلم» برای علاقمندان آغاز شده است.

وی بیان کرد: اکران هشت فیلم با عناوین پیچ تاریخی، نسل آلفا، کاسه برنجی، پرنده سیاه، پروانه بی‌صدا، بی قرار، گنبد پرتقالی و بشقاب پرنده در رده کودک و ۱۴ فیلم شامل حباب فروشی، گامبیت، تپش، FACTORYRESET، تیسه، شورشی، مرثیه ناتمام، توپ، گلبرگ، آخرین بوسه من، یک دو سه، سِِِمِج، بشقاب پرنده و مرد کوچک برای رده نوجوان در نظرگرفته شده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد: ۶ فیلم شامل فیلم‌های شورشی، امانت، تحفه، Bliv، کاسه گل سرخ و عهدنامه در بسته معلمان، پنج فیلم شامل شورشی، پرنده سیاه، Bliv، حباب فروشی و میراث مادران کویر (تپه) در بسته خانواده و سه فیلم متشکل از جان داد، ۱۰ سالگی و دوزندگی سپیده در بسته ترکیبی (خانواده و معلم) به اکران درآمد.

وی بیان کرد: اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی رشد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، تعدادی از مدارس دارای امکانات نمایش هوشمند و برخی مراکز دارالقرآن در نظر گرفته شده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اضافه کرد: مشاهده فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم رشد رایگان بوده و علاقمندان تا ۳۱ مرداد از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ می‌توانند به مراکز یاد شده مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: فیلم‌های جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در تاریخ‌های مختلف برای اکران در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و این بار در اختیار آموزش و پرورش گیلان قرار گرفته است.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد با هدف شناسایی، معرفی و حمایت از برترین آثار در عرصه فیلم و سینما برگزار می‌شود و بستر مناسب برای فیلم‌سازان، نویسندگان و تاریخ نگاران ملی و بین‌المللی است تا با به اشتراک گذاشتن همه ظرفیت‌ها، زمینه تحقق این هدف متعالی را برای کودکان و نوجوانان فراهم آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان بیان کرد: ارتقاء سطح کیفی فیلم‌های آموزشی، ایجاد فرصت و انگیزه برای فیلم‌سازان و ایجاد نوآوری و خلاقیت از جمله اهداف جشنواره بین‌المللی فیلم رشد است.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در بیش از چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha