مصرف برق در چهارمحال و بختیاری به ۵۳۰ مگاوات رسید

شهرکرد - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به گرمای بی سابقه هوا در روزهای گذشته؛ برای نخستین بار رکورد ۵۳۰ مگاوات مصرف برق در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، مجید فرهزاد روز دوشنبه در خصوص افزایش دما و میزان مصرف انرژی افزود: این میزان مصرف برق در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به میزان ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در روزهای گذشته افزایش ۱۵ درصدی در شب و در طول روز با توجه به اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف افزایش ۱۰ درصدی مصرف را شاهد بوده‌ایم که همین افزایش ۱۰ درصدی معادل نیاز برق یک شهرستان بزرگ در استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری ضمن درخواست از مردم برای صرفه جویی در مصرف برق افزود: درصورت ادامه روند افزایشی مصرف در استان، در ساعت‌های اوج بار (۱۳ تا ۱۸) و (۱۹ تا ۲۳) با کمبود تامین انرژی مواجه می‌شویم.

به گزارش ایرنا، تابستان امسال ۲۴ درصد از مشترکین برق خانگی استان به تعداد ۸۰ هزار و ۹۴۲ مشترک با رعایت الگوی تعیین شده و کاهش مصرف برق، مشمول دریافت پاداش‌خوش مصرفی شدند که در صورت حساب‌های برق آنها به صورت بستانکاری لحاظ شد که میزان پاداش پرداختی به این تعداد از مشترکین کم مصرف در استان در جمع ۱۲ میلیارد ریال است.

چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت در ۴۳ شهر و بیش از ۸۶۷ آبادی و روستا دارد و همه مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار از نعمت روشنایی برق برخوردارند.

چهارمحال و بختیاری افزون بر ۴۰۰ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد در بخش خانگی، ۱.۸ درصد در بخش کشاورزی، هفت دهم درصد در حوزه صنعتی و مابقی در سایر مصارف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha