تحویل ۳۸۰۰ خانه در هرمزگان تا پایان امسال

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از تکمیل و بهره‌برداری سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی تا پایان امسال در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۰۰ واحد مسکونی در هفته دولت تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش ایرنا، مجید سلحشور روز سه‌شنبه با بیان اینکه پروژه‌های ملی مسکن برای تمام شهرستان‌های استان تعریف شده است، افزود: سه هزار واحد از این تعداد نیز تا پایان امسال در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تامین زمین یکی از کارهای مهم و پرچالش در زمینه احداث مسکن استب، یان کرد: در سه سال گذشته افزون بر ۹ هزار هکتار زمین در حوزه شهری و روستایی هرمزگان برای ایجاد پروژه‌های ملی مسکن تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار کرد: از این تعاد سه هزار و ۲۰۰ هکتار زمین در حوزه شهری هرمزگان شناسایی و به شهرها و روستاهای استان هرمزگان الحاق شد که سهم بندرعباس ۹۰۰ هکتار است.

ساخت ۲۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در هرمزگان

سلحشور همچنین با اشاره به اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در ۱۳ شهرستان استان فعال شده است، اظهار کرد: ۲۹ هزار واحد از ۶۶ هزار واحد مسکن تکلیف استان ، مسکن حمایتی بوده و ۳۷هزار مسکن نیز شامل مسکن مهر تبدیلی، خود مالک شهری، خود مالک روستایی، بازآفرینی شهری، ۹۹ ساله و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است.

سلحشور ادامه داد: مشکلات پیش روی ساخت ۱۵ هزار مسکن ملی نیز به زودی برطرف و ماه آینده با پیمانکار بومی، کار را با سرعت بیشتر ادامه خواهیم داد.

مشکلات پیش روی ساخت ۱۵ هزار مسکن ملی در هرمزگان به زودی برطرف شده و ماه آینده با پیمانکار بومی، کار را با سرعت بیشتر ادامه خواهیم داد.وی با اشاره به اینکه هرمزگان در حوزه بازآفرینی جزو پنج استان پیشتاز کشور است، ابراز کرد: در حوزه بازآفرینی شهری ۱۱ شهر استان به عنوان اولویت شناسایی شد که محدوده‌های بیشتری نیز وجود دارند اما ضرورت بازآفرینی در ۱۱ شهر شناسایی شده، بیشتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین به صدور بیش از سه هزار و ۹۴۲ پروانه ساخت در محلات ناکارآمد استان اشاره کرد و گفت: ساخت معابر جدید نیز در این محلات دنبال می‌شود که برای این مهم سه هزار و ۵۲۳ تن قیر جهت بازگشایی‌ها تخصیص داده شده است.

ساخت ۹ شهر جدید ساحلی در هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه با اشاره به ساخت پنج شهر جدید در استان گفت: مطالعات ساخت شهر جدید خلیج فارس در شرق بندرعباس آغاز شده است.

وی افزود: شهر «تیس» در بندرلنگه، «مکران مرکزی» در جاسک، «شهر آفتاب» در چارک بندرلنگه و «کوشک» در پارسیان چهار شهر دیگری است که در استان ساخته می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha