جریمه ۳۱۹ میلیارد ریالی شرکت بازرگانی در قم به دلیل انجام ندادن تعهدات ارزی

قم- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی قم از جریمه ۳۱۹ میلیارد ریالی یک شرکت بازرگانی متخلف برای ایفا نکردن تعهدات ارزی خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعزیرات حکومتی قم، تقی حسام در این زمینه افزود: پرونده تخلف اجرا نشدن تعهدات ارزی یک شرکت بازرگانی واردکننده تجهیزات خط تولید کریستال برای دریافت ۶۰۵ هزار و ۳۲۳ درهم معادل ۷۹ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر بازگرداندن عین ارز ایفای تعهد نشده و محرومیت شخص حقوقی از فعالیت بازرگانی به مدت یک سال، شرکت متخلف را به پرداخت ۳۱۹ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۲ برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

وی ادامه داد: با گزارش بانک صنعت و معدن پیرامون اجرا نکردن تعهدات شرکت خاطی در قبال دریافت ارز، پرونده این تخلف برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال شد.

مکمل انرژی‌زا با طعم محکومیت

حسام همچنین از محکومیت ۶ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریالی برای قاچاقچی انواع مکمل انرژی‌زا خبر داد.

وی افزود: پرونده قاچاق ۲۰۶ عدد قوطی انواع مکمل انرژی‌زا مورد استفاده در رشته ورزشی پرورش‌اندام به ارزش سه میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال در شعبه چهارم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: شعبه به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز دانست و علاوه بر ضبط کالای قاچاق و تعلیق گواهینامه رانندگی به مدت یک سال، متخلف را به پرداخت سه میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش کالای کشف‌شده محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم‌ گفت: همچنین شعبه با توجه به اینکه ارزش خودروی حامل کالای قاچاق، بیشتر از ارزش کالای قاچاق بوده، سه میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریال به جریمه اضافه و متخلف را در مجموع به پرداخت ۶ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد: ماموران نیروی انتظامی در بازرسی از خودروهای عبوری در محور قم به تهران این مکمل‌های انرژی‌زا به ظن قاچاق را از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha