حزب‌الله مصمم به واکنش بزرگ و شدید است/ انتظار حمله اعصاب و روان را به هم می‌ریزد

تهران- ایرنا- رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به قطعی بودن حمله ایران و حزب الله به سرزمین های اشغالی، نوشتند که انتظار این حملات اعصاب و روان صهیونیست ها را به هم ریخته و مقاومت اسلامی لبنان مصمم به واکنش شدید است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، محافل صهیونیست همچنان در هراس از واکنش ایران و حزب الله هستند، به طوری که رسانه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نوشت: اسرائیل منتظر واکنش ایران و حزب الله به عملیات های ترور «فواد شکر» در بیروت و «اسماعیل هنیه» در تهران است و طبق اعلام منابع آگاه اسرائیلی، جهان عرب از ایران انتظار دارد که واکنش به اسرائیل خفیف باشد، اما مقامات سیاسی و امنیتی اسرائیلی بر این باورند که حزب الله تغییری در طرح خود برای واکنش طی روزهای آتی انجام نداده است. حزب الله شروع کننده خواهد بود و ایران همچنان در حال سبک و سنگین کردن اوضاع است.

در همین حال، رسانه صهیونیستی «واللا» نوشت: واکنش احتمالی از جانب مقاومت لبنان پس از ترور فواد شکر، محافل و رسانه های اسرائیلی را به خود مشغول کرده و برآوردهای اسرائیلی گواه این است که حزب الله زیر ساختهای دریایی را هدف قرار نمی دهد، زیرا از واکنش اسرائیل درباره حمله به زیرساخت های لبنان بیم دارد. حزب الله کشتی دریایی را مشابه جنگ ۳۳ روزه هدف قرار خواهد داد. یا پایگاهای دریایی را خواهد زد. سطح آماده باش نیروی دریایی افزایش یافته و سیستم های رصد و هشدار تقویت و اقدامات اطلاعاتی و فنی و ارتباطاتی انجام شده و هماهنگی با آمریکا به عمل آمده است.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: انتظار حمله ایران و حزب الله روی اعصاب است. در حالی که ایران در حال بررسی واکنش است، اما حزب الله بسیار مصمم به واکنش شدید و بزرگ و آماده پذیرش خطرات و تبعات آن از جمله گسترش درگیری و جنگ تمام عیار است.

این رسانه صهیونیستی افزود: برآوردهای اسرائیل این است که حزب الله به دنبال حمله به پایگاه های نظامی با سلاحی است که تاکنون استفاده نکرده و حملات به طور جداگانه خواهد بود. همه نگاه ها به سمت شمال است و این به خاطر مسافت کوتاه و رسیدن موشکها و پهپادهای حزب الله با سرعت زیاد است. هم اکنون سناریویی که ارتش به دنبال ممانعت از آن است، حجم آتش گسترده و فوری و غافلگیرکننده حزب الله به سمت شمال و مرکز است.

رسانه یادشده از تحرکات صهیونیستها در زمینه امداد و نجات و نحوه فعالیت بیمارستانها زیر آتش و نیز تقویت زیرساخت ها و تهیه لوازم ضروری زندگی برای مدت طولانی و تمرین سناریوهای مختلف خبر داد.

این رسانه به سناریوی «جزیره منزوی» در شمال فلسطین اشغالی اشاره کرد که در صورت حمله حزب الله به این منطقه، ارتباط با مرکز و جنوب سرزمین های اشغالی قطع و ترافیک شدیدی در جاده ها ایجاد می شود، ارتباطات از کار خواهد افتاد و این منطقه به دلیل این شرایط در انزوا به سر خواهد برد.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی ادامه داد: بیمارستانها آماده سناریوی قطع اینترنت و تلفن همراه و روی آوردن به شبکه سیمی و تلفن های ماهواره ای هستند. از جمله سناریوها، آسیب دیدن شدید شبکه برق به مدت طولانی است وژنراتورهایی هم تدارک دیده شده است.

از سوی دیگر، رسانه صهیونیستی «هاآرتص» نیز گزارش داد: سناریوی دردناک برای ساکنان «حیفا» حمله به کارخانه های پتروشیمی است.

«راوید اشتوسل» ساکن حیفا در این باره می گوید: از مواد خطرناک می ترسم، ما روی مواد منفجره هستیم و از آنچه رخ خواهد داد، هراس داریم. دهها کارخانه تولید مواد خطرناک و همچنین همه میدان های گازی در این منطقه است.

هاآرتص افزود: از زمان ترور فواد شکر و اسماعیل هنیه، مقامات محلی به کارخانه ها دستورهایی داده اند و خواستار کاهش مواد خطرناک شده و حمل ونقل آنها را در جاده ها محدود کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha