وزیر پیشنهادی فرهنگ، موسیقی را فرصت تلقی کند/ تقویت رویکرد بین‌المللی در حوزه فرهنگ و هنر

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده موسیقی گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم هنر موسیقی را نه به عنوان یک چالش بلکه به عنوان یک فرصت تلقی کند، و با تقویت رویکرد بین‌المللی در حوزه هنری و موسیقایی، همکاری‌های فرهنگی بین‌المللی را گسترش دهد.

میلاد ماهان‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به طور کلی موسیقی در پنج سال اخیر با فراز و نشیب‌های بسیاری از جمله رکود کامل در ایام شیوع کرونا، تعطیلی کنسرت‌ها در جریان رخدادهای سیاسی و اجتماعی و انواع ممنوعیت‌ها مواجه بوده است.

وی گفت: اگر چه سند ملی موسیقی در دولت سیزدهم تصویب شد، اما متاسفانه تاکنون شورای ملی موسیقی که از الزامات این سند است، تشکیل نشده و برخورد سلیقه‌ای مسئولان استان‌ها در برگزاری رویدادهای هنری و کنسرت‌های موسیقی همچنان مهمترین چالشی اساسی در این حوزه است.

ماهان‌راد افزود: تورم، وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی مردم، مشکلات بسیاری را برای رونق اجراهای صحنه‌ای ایجاد کرده و با توجه به کمبود سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی در بخش هنر، زیرساخت‌های لازم از جمله تعداد کم سالن‌های مناسب چالش دیگر در این حوزه است.

منجسم و هماهنگ از هنر حمایت شود

تهیه‌کننده موسیقی با اشاره به برگزاری کنسرت در پهنه تاریخی تخت جمشید اظهار داشت: از جمله رخدادهای خوب اما بسیار دیرهنگام تلاش مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دولت سیزدهم برای حمایت از اجرای موسیقی در اماکن تاریخی همچون تخت جمشید بود که آن‌قدر دیرهنگام و موردی برگزار شد که در تداوم آن تاثیرگذار نخواهد بود.

ماهان‌راد درباره انتظارات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم گفت: مخاطب من فقط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، بلکه باید به این موضوع توجه کرد که به‌رغم اولویت مسایل اقتصادی، دولت در اولویت بعدی از حوزه فرهنگ نیز غافل نشود.

تهیه‌کننده موسیقی افزود: در همین زمینه از هر دو وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که سابقه خوبی در عرصه فرهنگ و هنر دارند، انتظار دارم که از همان ابتدا هنر موسیقی را نه به عنوان یک چالش بلکه به عنوان یک فرصت تلقی کنند و با برنامه‌ای منجسم و هماهنگ از هنر حمایت کنند.

وزیر پیشنهادی فرهنگ، موسیقی را فرصت تلقی کند/ تقویت رویکرد بین‌المللی در حوزه فرهنگ و هنر
میلاد ماهان راد تهیه‌کننده موسیقی

توجه به گردشگری داخلی و خارجی در حوزه موسیقی

ماهان‌راد بیان کرد: اکنون در دنیا هنر موسیقی محور بسیاری از رویدادهای گردشگری کشورها شده است و با برنامه‌ریزی مناسب در کشور، اقتصاد موسیقی و گردشگری داخلی و خارجی در حوزه موسیقی بسیار قابل توجه خواهد بود.

تهیه‌کننده موسیقی اظهارداشت: علاوه بر رونق اقتصادی، اجراهای صحنه‌ای گونه‌های مختلف موسیقی از جمله پاپ در این شرایط سخت، می‌تواند تا حدودی شور و نشاط را حتی برای ساعاتی به خانواده‌ها هدیه کند. همچنین تقویت رویکرد بین‌المللی در حوزه هنری و موسیقایی می‌تواند در کنار همکاری‌های مشترک اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین‌المللی تعریف و دنبال شود.

ماهان‌راد گفت: امیدوارم به بخش خصوصی و نهادهای تخصصی حوزه موسیقی همچون خانه موسیقی ایران در دولت جدید به صورت ویژه‌ توجه شود و تا حد امکان از تصدی‌گری‌های دولت کاسته و امور به خود اهالی هنر واگذار شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم مسئولان از برگزاری نشست و همفکری با اهالی هنر موسیقی گریزان نباشند و با اتخاذ سیاست‌ها و اقدامات مناسب نسل‌های جدید به آینده این هنر دلگرم شوند.

وزیر پیشنهادی فرهنگ، موسیقی را فرصت تلقی کند/ تقویت رویکرد بین‌المللی در حوزه فرهنگ و هنر
سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه و سیدعباس صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شد.

صالحی متولد ۱۳۴۳ در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزاحسن صالحی (متوفی ۱۳۹۶) است. او دانش آموخته علوم حوزوی و در دانشگاه نیز فلسفه خوانده است، در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات عظام وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و دیگران تلمذ کرده؛ هرچند لباس روحانیت به تن ندارد.

وی همچنین در مباحث فلسفی از محضر استادان ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن‌زاده آملی بهره برده است. او از سال ١٣٧٠ تاکنون دروس مرتبط با فقه و فلسفه و کلام اسلامی را در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است.

صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و ۲۸ مهر ۱۳۹۵ بعد از استعفای وزیر وقت فرهنگ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب و ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

وی از ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیرمسئول این روزنامه منصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha