رسانه صهیونیستی: حماس خواسته اسرائیل و بایدن برای توافق جزئی را نمی‌پذیرد

تهران- ایران- یک رسانه صهیونیستی تاکید کرد که جنبش حماس خواسته رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا برای توافقی جزئی بدون برقرار نشدن آتش بس پایدار در نوار غزه را نمی پذیرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرنگار شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی براساس طرح پیشنهادی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا گفت: کمی به منطق یحیی السنوار (رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) فکر کنید. (رژیم) اسرائیل و دولت بایدن تلاش می کنند که یک توافق جزئی را با جنبش حماس منعقد کنند.

وی تاکید کرد: این توافق بدون ایجاد آتش بس فراگیر در نوار غزه و با هدف پیشگیری و ممانعت از حمله ایران و حزب الله (به رژیم اسرائیل) است، بنابراین چرا جنبش حماس چنین شروطی را بپذیرد.

همچنین روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: اسرائیل به باری بر دوش آمریکا تبدیل شده است و فقط در صورت کنار رفتن «بینامین نتانیاهو» نخست وزیر به جایگاه خود برخواهد گشت.

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه با بیان اینکه توافق برای برقراری آتش‌بس در غزه هنوز ممکن است، مدعی شد که تیم او به کار خود در راستای جلوگیری از تشدید تنش‌های منطقه‌ای ادامه می‌دهد.

مصر، قطر و آمریکا به عنوان میانجی مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم اسرائیل اخیرا در بیانیه ای از رژیم اسرائیل و جنبش حماس دعوت کردند تا مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

جنبش حماس یکشنبه شب در بیانیه‌ای تاکید کرد که به جای آغاز مذاکرات جدیدی برای آتش‌بس در نوار غزه، مفاد مورد توافق مذاکرات قبلی اجرایی شود.

حماس در این بیانیه از میانجی‌ها خواست تا طرحی ارائه کنند که مبتنی بر مذاکرات قبلی باشد.

در بیانیه حماس آمده است: از میانجی‌ها در مصر و قطر می‌خواهیم مفاد مورد توافق در مذاکرات ۲ جولای (۱۲ تیر ماه) را ارائه کنند و آغاز دوره‌های جدید مذاکرات یا طرح پیشنهادهای تازه، فقط پوششی برای تجاوزگری‌های (رژیم) اسرائیل است.

حماس افزوده است: جنبش در دوره‌های زیادی از مذاکرات شرکت کرد و انعطاف‌پذیری و مثبت‌اندیشی لازم را برای دستیابی به منافع مردم برای انجام روند مبادله اسرا انجام داده است.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، بنیامین نتانیاهو را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.

پیش از این رسانه های رژیم صهیونیستی فاش کردند که تیم مذاکره کننده با نتانیاهو دچار اختلاف است زیرا هر بار که این تیم با دستور العمل تعیین شده برای مذاکرات اعزام می شود، نتانیاهو با مطرح کردن خواسته ها و شرط و شروط جدید در حین مذاکرات، دستورالعمل را به هم می ریزد و آنها دست خالی از مذاکرات برمی گردند.

خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی نیز نتانیاهو را مقصر و باعث مانع تراشی در دستیابی به توافق آتش بس با جنبش حماس می دانند. آنها در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کردند که نتانیاهو به جای دستیابی به توافق برای تبادل اسیران، برای تشدید اوضاع تلاش می‌کند.

این درحالی است که «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی خواستار رد مذاکرات برای برقراری آتش بس شده و گفته است: نباید در دام کشورهای میانجی بیفتیم که می خواهند توافقنامه تسلیم شدن را بر ما تحمیل کنند.

او افزوده است: از نتانیاهو می خواهم با توافق پیشنهادی جدید درباره مبادله اسرا موافقت نکند چرا که زمان توقف جنگ فرا نرسیده و برقراری هرگونه آتش بس باید منوط به نابودی حماس باشد.

«بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز موضعی مشابه اسموتریچ گرفته و خواهان عدم مذاکره شده است.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲)، جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۱ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

باوجود همه این جنایت ها، رژیم صهیونیستی اعتراف کرده که پس از بیش از ۱۰ ماه جنگ، هنوز نتوانسته به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha