دوره کشوری مدرسه جامع صنعت داروسازی در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- چهارمین دوره کشوری مدرسه جامع صنعت داروسازی روز دوشنبه به میزبانی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آیین افتتاح مدرسه جامع داروسازی گفت: این دوره کشوری با هدف کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دانشجویان و دانش‌آموختگان داروسازی و نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی تحقیق و توسعه به عنوان پیشران‌های تولید راه‌اندازی شده است و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد.

دکتر بی‌بی مرجان رضوی افزود: تعدد دانشکده‌های داروسازی در دانشگاه‌های مختلف کشور و فراوانی رشته‌های مرتبط با علوم دارویی هر چند شرط لازم تامین نیروهای متخصص حوزه دارویی است، اما تدوین برنامه‌های آموزشی متناسب با نیازهای تولید و صنعت به منظور آموزش جامع مهارت‌های تحقیق و توسعه دارویی و تربیت کارآموز کارآمد برای ایجاد ارزش افزوده از دانش، شرط کافی و انکارناپذیر است.

وی بیان کرد: امید است دانشجویان با مشارکت فعال در کارگاه‌های برنامه‌ریزی شده و ارایه پیشنهادها، به پربارتر شدن برنامه‌ها و روشن‌تر شدن مسیر برگزاری این دوره‌ها و همایش‌ها در آینده کمک موثری کنند.

تربیت نیروی انسانی متخصص و رفع نواقص صنعت دارویی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: به رغم توسعه در صنعت غذایی استان خراسان رضوی، متاسفانه هنوز در صنعت دارویی در آغاز راه هستیم و این نقیصه باید به تربیت نیروی انسانی متخصص و سرمایه‌گذاری کلان منطقه‌ای و ملی برطرف شود.

دکتر محسن تفقدی افزود: شناخت عمیق نیازهای پژوهشی و درک ارزش نوآوری دارویی و تصمیم‌گیری‌های کلان در حوزه آموزش مهارت‌آفرین و جهت‌گیری‌های آموزشی و پژوهشی به سمت و سوی صنعت و تولید یکی از ضروریات راهبردی است.

وی بیان کرد: این اقدام با توانمندسازی جامعه علمی کشور به ویژه دانشجویان و دانش آموختگان داروسازی و علاقمندان کسب مهارت‌های تحقیق و توسعه دارویی، شتاب بخشی به رشد صنعت دارویی ممکن خواهد شد.

رییس مرکز نوآوری و ایده پروری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: دو قطبی کاذب و منفی "علم بهتر است یا ثروت"، مولفه‌ای تاریخ مصرف گذشته و فاقد اعتبار است.

دکتر حسین باقری با بیان اینکه دانشی که کارآفرینی کند، منتهی به خلق ثروت خواهد شد، افزود: ما در مدرسه جامع صنعت داروسازی و مرکز نوآوری و ایده پروری بنا داریم با استقبال از ایده‌ها و ظرفیت‌های فکری دانش پژوهان، آموزش‌های مبتنی بر کسب مهارت‌های فنی را به عنوان دغدغه‌ای ارزشمند در نظر بگیریم تا فراگیران و شرکت کنندگان در پایان این دوره‌های تخصصی بتوانند به باز تعریف جدیدی در "ایجاد بازارهای جدید، شکل دهی به بازار و جذب سرمایه انسانی و مادی" دست یابند.

به گزارش ایرنا، چهارمین دوره مدرسه جامع صنعت داروسازی کشور به مدت ۱۰ روز با همکاری واحد کمیته تحقیقات دانشکده داروسازی و واحدهای ارتباط با صنعت و مرکز نوآوری و ایده پروری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با تمرکز بر سه دامنه فعالیت تخصصی شامل "بازاریابی و مارکتینگ"، "رگولاتوری دارویی و تدوین شناسنامه محصول" و "صنعت آرایشی بهداشتی" برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha