۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85565637
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۶ دانش آموز قشمی در جشنواره علمی پژوهشی کشور تاییدیه علمی گرفتند

قشم - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم گفت: ۱۶ دانش آموز پژوهش سرای این شهرستان مرزی از مجموع ۴۴ دانش آموز هرمزگانی شرکت کننده در چهارمین جشنواره علمی پژوهشی کشور تاییدیه علمی کسب کردند.

حسین رنجبر گلشواری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی (طرح شهید کاظمی آشتیانی)، بزرگترین رویداد علمی پژوهشی دانش آموزی است که دانش آموزان مقاطع دوم ابتدایی، اول و دوم متوسطه از سراسر کشور در آن شرکت داشته اند.

وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این رویداد بزرگ علمی پژوهشی ۱۱ مسابقه در رشته های ادبیات و علوم انسانی، انرژی های نوین، آزمایشگاه علوم تجربی، رباتیک و هوش مصنوعی، زیست فناوری، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، کدنویسی، گیاهان دارویی و طب ایرانی، فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، نانوفناوری و نجوم برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: در رقابت های انرژی نوین، گرایش ساخت ماشین های خورشیدی تک سرنشین سهیل رامیار، محمدعلی دریس و رضا بارانی شهیکی توانستند رتبه برگزیده کشوری را کسب کنند.

رنجبر گلشواری اضافه کرد: دانش آموزان ریحانه خدمتیان، زهرا میردادی و شفا ناظری هم در بخش نجوم، گرایش کاوش فضایی رتبه برتر کشوری این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

وی بیان داشت: در بخش گیاهان دارویی و طب سنتی نیز دانش آموزان ریحانه خدمتیان و زهرا میردادی موفق به کسب رتبه برگزیده جشنواره علمی پژوهشی دانش آموزی کشور شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم اظهار کرد: در مسابقات نجوم، گرایش کار آفرینی دانش بنیان امینه بلالی، محدثه زینلی و فریا سلامی و در رقابت های نجوم گرایش انجمن علمی پژوهشی زهره میردادی، ضحی مصطفوی و نیلوفر شادمان نیز حائز رتبه های برتر و تاییدیه علمی شدند.

وی با بیان اینکه درخشش دانش آموزان این شهرستان مرزی در عرصه های علمی، پژوهشی، فناوری، تحقیقاتی، فرهنگی، ورزشی درسطح کشوری تحسین برانگیز است، گفت: شناساندن توانمندی دانش آموزان موجب می شود تا فرآیند پژوهش تسهیل شود. اقدام پژوهی ابتکاراتی است که معلمان هنگام تدریس برای ارتقای سطح یادگیری و افزایش کیفیت تدریس به کار می گیرند.

رنجبر گلشواری یادآور شد: ۱۶ دانش آموز حائز رتبه های برتر و تاییدیه علمی از پژوهش سرای شهرستان قشم بیشترین تعداد برگزیدگان کشوری از استان هرمزگان در چهارمین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی هستند.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha